مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

لیست قیمت انواع زئولیت کشاورزی با کیفیت

آنچه در این مقاله میخوانید...

مهم ترین انواع زئولیت های طبیعی در کشاورزیکاربرد های زئولیت کلینوپتیلولیت چیست؟مزایای استفاده از زئولیت کشاورزیفروش ویژه انواع زئولیت با کیفیت
انواع زئولیت کشاورزی

انواع زئولیت کشاورزی در جهان وجود دارد. همان طور که می دانید بیش از ۴۸ گونه زئولیت شناخته شده است. هر یک از این نوع ها در یک صنعت و زمینه مخصوصی کاربرد دارد. شما می توانید برای دریافت لیست قیمت زئولیت کشاورزی با کیفیت و یا انواع زئولیت کشاورزی دیگری با شماره تماس های درج شده در سایت ارتباط بگیرید.

در ادامه با انواع زئولیت کشاورزی و زئولیت طبیعی آشنا خواهید شد؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مهم ترین انواع زئولیت های طبیعی در کشاورزی

پودر زئولیت

از میان انواع زئولیت های طبیعی شناخته شده، زئولیت کشاورزی کلینوپتیلولیت بیشترین میزان استفاده را در روش های مختلف کشاورزی دارد. از زئولیت کشاورزی کلینوپتیلولیت برای اصلاح خاک، تقویت احتباس نیتروژن و … استفاده می شود.

زئولیت کلینوپتیلولیت را می توانیم در گروه هولاندیت دسته بندی کنیم؛ هولاندیت ها در برابر حرارت و دما پایداری بیشتری دارند و به نسبت سایر زئولیت ها جزو فراوان ترین نوع زئولیت موجود در خاک هستند. ضمن این که این نوع زئولیت بیش تر در خاک هایی که دارای طیف گسترده ای از ph، اسیدی و کمی قلیایی هستند یافت می شود.

شناخته شده ترین نوع زئولیت، زئولیت کلینوپتیلولیت است که این نوع را می توانیم مفید ترین نوع هم بدانیم. این نوع زئولیت کشاورزی را در کشور هایی مانند؛ بلغارستان، مجارستان، ژاپن، استرالیا و ایران می توان یافت.

از دیگر ویژگی های این ماده معدنی می توانیم به ظرفیت تبادل کاتیونی بالای آن اشاره داشته باشیم. همچنین این محصول میل بسیار زیادی به ترکیب شدن با یون های آمونیوم دارد. پولات و همکاران (۲۰۰۴) گزارش کردند که از بین ۴۰ زئولیت طبیعی که توسط گروه های تحقیقاتی مورد مطالعه قرار گرفت، مشهورترین آن ها کلینوپتیلولیت، اریونیت، چابازیت، هولاندیت، موردنیت، استیلبیت و فیلیپسیت هستند.

کاربرد های زئولیت کلینوپتیلولیت چیست؟

به صورت ویژه از زئولیت کلینوپتیولولیت برای کشاورزی استفاده می شود. همچنین از این ماده معدنی برای بهبود خواص خاک نیز بهره برده می شود. چرا که این محصول دارای خصوصیات شیمیایی و فیزیکی منحصر به فردی است که باعث شده تا در کاربرد های کشاورزی و باغبانی زیادی سودمند باشد و بتوان از آن بهره برد.

مواردی کاربرد زئولیت کشاورزی برای آزادسازی تدریجی کودها، اصلاح خاک، بهبود خاک، بهبود رشد گیاه، بهبود کیفیت محصولات تولید شده و … می باشد. همین کاربرد های باعث بیشتر شدن میزان تقاضا برای این محصول در سراسر دنیا شده است.

طبق تحقیقات صورت گرفته و نتایج حاصل از آن آزاد سازی تدریجی کود ها به واسطه زئولیت کشاورزی باعث شده تا خاک با استفاده از واکنش های تبادل یونی و یا ترکیب واکنش تبادل یونی و تجزیه مواد کانی صورت بپذیرد.

در روشی دیگر زئولیت های کشاورزی با ترکیب شدن با کانی هایی که دارای درجه انحلال پایینی هستند مانند؛ فسفات آپاتیت به کار برده شود.

موارد استفاده از زئولیت کشاورزی عبارت است از؛ از زئولیت کشاورزی به عنوان ماده جاذب رطوبت در زراعت بهره برده می شود. همچنین زئولیت کشاورزیافزایش دهنده تبادلات کاتیونی و حاصلخیزی بیشتر خاک است. از این محصول برای کنترل بو، پرورش گل، پرورش سبزیجات، کاشت درخت و درختچه، اصلاح خاک چمن، محوطه سازی و احداث جنگل های مصنوعی نیز استفاده می شود.

مزایای استفاده از زئولیت کشاورزی

زئولیت کشاورزی

زئولیت کشاورزی باعث افزایش پیدا کردن خاکدانه های مقاوم در آب زمین های کشاورزی می شوذ، همچنین می تواند باعث بهبود یافتن کیفیت کود و حتی کوتاه تر شدن مدت زمان تخمیر کود های دامی نیز شود.

محصولات کشاورزی تولید شده با استفاده از زئولیت کشاورزی دارای مرغوبیت بیشتری خواهند بود ضمن این که تعداد تولید شده هم افزایش خواهد داشت. از سوختن ریشه گیاه جلوگیری می کند و باعث رشد بهتر ریشه خواهد شد. از شست و شو و اتلاف ازت موجود در خاک نیز جلوگیری می کند.

از فرسوده شدن خاک و یا هدر رفتن آن به خاطر قدرت جذب بالایی که دارد هم جلوگیری می کند. رطوبت اضافی موجود در خاک و رطوبت هوا را جذب می کند، این رطوبت طی مدت زمان طولانی و به تدریج آزاد سازی می شود. زئولیت کشاورزی نه تنها از هدر رفتن آب جلوگیری می کند، حتی باعث صرفه جویی در آن نیز می شود.

تهویه خاک بهبود می یابد و همچنین اکسیژن بیشتری در خاک خواهد بود. عناصر سمی موجود در خاک را جذب و از بین می برد.

فروش ویژه انواع زئولیت با کیفیت

فروش ویژه انواع زئولیت کشاورزی با کیفیت در مجموعه بازرگانی مفید با نازل ترین و رقابتی ترین قیمت ها انجام می شود. شما می توانید جهت گرفتن مشاوره در زمینه خرید انواع زئولیت کشاورزی و یا هر نوع زئولیت طبیعی و یا زئولیت مصنوعی با شماره موجود در سایت تماس بگیرید.

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09120697642

شماره ثابت: 02128420163

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

ایمیل: info@zeolitea.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید