مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

زئولیت اکسیژن ساز چیست و چگونه عمل می کند؟

آنچه در این مقاله میخوانید...

نکات مهم در خصوص انتخاب و خرید زئولیت اکسیژن سازقیمت زئولیت اکسیژن ساز چیست؟
زئولیت اکسیژن ساز بیمارستانی

برای پاسخ به سوال زئولیت اکسیژن ساز چیست و چگونه عمل می کند؟ کافیست این مقاله را مطالعه نمایید.

زئولیت نوعی از مواد معدنی می‌باشد و در صنایع تجاری به عنوان یک جذب کننده سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زئولیت از جنس آلومینو سیلیکات است که یکی از تخصصی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد آن در دستگاه‌های مولد اکسیژن ساز است. امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و دنیای پزشکی، بیماران می‌توانند به راحتی در خانه درمان شوند. دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز در دو نوع زئولیت اکسیژن سازبیمارستانی یا صنعتی وزئولیت اکسیژن ساز خانگی وجود دارند. زئولیت نیز برای هر دو مدل می‌تواند با روش PSA استفاده شود. زئولیت دستگاه اکسیژن ساز و یا پودر دستگاه اکسیژن ساز برای هر دو مدل، دارای سطح بالا و تخلل زیادی است.

زئولیت عموما به دو دسته آزمایشگاهی و طبیعی می‌باشد. نوع آزمایشگاهی آن برای دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در تولید اکسیژن نقش بسیار بالایی دارد. دستگاه اکسیژن ساز هوای محیط را از مواد آلومینو سیلیکات عبور می‌دهد، در نتیجه هوای داخل دستگاه به صورت کامل برای بیمار فیلتر و تصفیه می‌شود. ساختار زئولیت نیز به صورت پودر است که می‌تواند ۲۱ درصد از اکسیژن هوایی را که دریافت می‌کند، از دیگر گازهای موجود درآن جدا کند و اکسیژن خالص تولید کند.

توسعه یک کنسانتره اکسیژن قابل حمل برای بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی از اهمیت بالایی برخوردار است. خروجی تغلیظ کننده اکسیژن یک جریان اکسیژن غنی شده ۹۰ درصد حجمی در یک چرخه جذب و دفع مداوم (زمان چرخه ۹۰ ثانیه) است. اندازه ستون جذب ۳ سانتی متر قطر و ۲۰ سانتی متر طول دارد. یک زئولیت با اندازه نانو ۱۳ برابر لیتیوم به عنوان جاذب برای جذب انتخابی نیتروژن از هوا استفاده می شود.

آلودگی هوا در حال تبدیل شدن به یک مشکل جهانی به ویژه در شهرهای پرجمعیت مانند تهران، است. آلودگی هوا منجر به مشکلات حاد و مزمن تنفسی می شود که در حال تبدیل شدن به یک نگرانی فزاینده در سطح جهانی و فردی است. استفاده از ماسک های یکبار مصرف به روشی محبوب برای محافظت در برابر قرار گرفتن در معرض آلاینده ها تبدیل شده است.

با این حال، برای افرادی که توانایی تنفس مستقل ضعیفی دارند، مانند بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، تنفس از طریق ماسک های صورت یکبار مصرف دشوار است. در نتیجه، نیاز روزافزونی برای رسیدگی به سلامت و کیفیت زندگی از طریق یک کنسانتره اکسیژن سبک و قابل حمل با منبع اکسیژن درجه پزشکی (غلظت O2: ~ 88-92 درصد) وجود دارد. در حال حاضر، تکنیک‌های غلظت اکسیژن بر اساس فرآیندهای جداسازی هوا مانند تکنیک برودتی، جداسازی غشایی و جذب نوسان فشار (PSA) است که می‌تواند به طور موثری اکسیژن غنی‌شده را با استفاده از هوای محیط به عنوان منبع تولید کند.

اگرچه تقطیر برودتی به عنوان فرآیند پیشرو برای جداسازی هوا در یک کارخانه اکسیژن صنعتی عمل می‌کند، تکنیک جذب نوسان فشار (PSA) مزیت کاهش مصرف انرژی را برای مقیاس‌های تولید کوچک دارد. در مقایسه با روش جداسازی غشایی، که به فشار بالاتر و مواد نفوذپذیر انتخابی گران قیمت نیاز دارد، جذب نوسان فشار با استفاده از جاذب‌های زئولیت در اندازه نانو راه‌حل عملی‌تری برای توسعه متمرکزکننده اکسیژن قابل حمل است.

با توجه به سطح ریز متخلخل بزرگ در داخل جاذب های پودر زئولیت، متمرکز کننده اکسیژن قابل حمل با استفاده از تکنیک PSA می تواند نیتروژن هوا را جذب کرده و جریان اکسیژن غنی شده را تحت شرایط فشار بالا تولید کند. تغلیظ کننده را می توان با کاهش فشار برای آزادسازی نیتروژن جذب شده بازسازی کرد. به این ترتیب، یک جریان اکسیژن پیوسته می تواند برای کمک به فرد و افزایش کسری از اکسیژن الهام شده ایجاد شود. سیستم غلظت اکسیژن معمولاً با یک سیستم فیلتراسیون برای حذف PM 2.5 و بهبود کیفیت جریان گاز محصول همراه است.

حال این سوال پیش می آید که کاربرد زئولیت اکسیژن ساز چیست؟ برای این سوال باید این گونه پاسخ داد که یکی از رایج‌ترین کاربردهای زئولیت دستگاه اکسیژن ساز، استفاده از آن در تولید کاغذ و داروها می‌باشد. برای تولید اکسیژن می‌توان از دو روش استفاده کرد. روش اول تبرید و روش دوم جذب با نوسانات فشار است. از روش جذب با نوسان فشار برای دستگاه‌های زئولیت اکسیژن ساز خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با روش PSA، هوا از مواد آلومینو سیلکات عبور می‌کند. هوای عبور داده شده، فیلتر می‌شود.

از زئولیت صنعتی، علاوه بر آن که در اکسیژن سازها استفاده می‌شود، در جاهای دیگری نیز کاربرد دارد. از زئولیت برای خوراک دام ها، جنگل داری، پرورش گل‌ها و گیاهان، گلخانه ها، ساختن محوطه، سیستم‌های هیدروپونیک و تصفیه کردن آمونیاک در استخرهایی که آبزیان را پرورش می‌دهند، استفاده می‌شود.

سوال دیگری که امکان دارد بیشتر پرسیده شود این است که بهترین زئولیت اکسیژن ساز چیست؟

زئولیت ها انواع مختلفی دارند که در صنایع صنعتی تا پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد .

بیشترین نوع زئولیت مورد استفاده مدل ۱۳x میباشد که به خاطر جذب نیتروژن بالا مورد استفاده قرار میگیرد .

انتخاب زئولیت جذب کننده ی سطحی مناسب بسته به نیاز کاربر و دستگاه مورد نظر، میتواند متفاوت باشد لذا به منظور کسب قیمت زئولیت و اطلاعات بیش تر با ما در تماس باشید.

هر چه قدر کیفیت زئولیت مولد اکسیژن بیشتر باشد، امکان تولید اکسیژن با درصد خلوص بالاتری فراهم می‌شود. معمولاً زئولیت‌های طبیعی به دلیل وجود ناخالصی کیفیت مطلوبی ندارند. لذا انواع صنعتی آن‌ها ترجیح داده می‌شود. انواع صنعتی به دلیل داشتن تخلخل استاندارد، قدرت تصفیه‌کنندگی بالایی دارند و میزان آب‌گیری آن‌ها بیشتر است. برای اطمینان از کیفیت، باید به هنگام خرید زئولیت اکسیژن ساز موارد زیر را بررسی کنید:

 

نبود گرد و غبار: نباید بر روی این زئولیت‌ها گرد و غبار نشسته باشد. وجود گرد خاک، گچ، آهک و غیره کارایی آن را پایین می‌آورد.

شفافیت: رنگ شفاف و روشن زئولیت نشان از کیفیت بهتر آن دارد.

میزان خلوص زئولیت: هر چه قدر خلوص مواد تشکیل‌دهنده بیشتر باشد، کیفیت اکسیژن تولیدشده بیشتر خواهد بود. این مورد را می‌توان آزمایش کرد. وجود ناخالصی هم ممکن است باعث اختلال در عملکرد جذب نیتروژن شود.

بیشتر بخوانید:

فروشنده زئولیت اکسیژن ساز بیمارستانی شیراز

 

از دیگر سوالات پرتکرار خریداران این است که مزایای زئولیت اکسیژن ساز چیست؟

استفاده از زئولیت مولکولارسیو در تولید اکسیژن مزایای متعددی دارد. این یک روش مقرون به صرفه و کم مصرف است که به جای تقطیر برودتی پر انرژی، بر جذب فیزیکی متکی است. زئولیت‌‌ها نیز قابل استفاده مجدد هستند، زیرا می‌توان آنها را به سادگی با کاهش فشار برای آزادسازی گازهای به دام افتاده بازسازی کرد.

این امر زئولیت اکسیژن ساز را به گزینه‌ای پایدار برای تولید اکسیژن تبدیل می‌کند. با وجود تطبیق پذیری و مزایای آن، هنوز محدودیت‌هایی وجود دارد که باید در نظر گرفت. ظرفیت جذب زئولیت می‌تواند در طول زمان به دلیل آلاینده‌های موجود در هوا کاهش یابد که نیاز به بازسازی یا جایگزینی دوره‌ای دارد. علاوه بر این، اندازه و شکل ذرات زئولیت، و همچنین طراحی کلی سیستم تولید اکسیژن، نقش مهمی در کارایی آن دارد.

در نتیجه، زئولیت مولد اکسیژن برای تولید اکسیژن یک راه حل امیدوارکننده برای صنایع مختلف ارائه می‌دهد که در آن اکسیژن غنی شده، ضروری می‌باشد. ساختار مولکولی منحصر به فرد و قابلیت‌های جذب، آن را به ابزاری ارزشمند برای جداسازی هوا و سایر کاربردهای مرتبط تبدیل کرده است. با تحقیقات و پیشرفت‌های مداوم در فناوری زئولیت، می‌توان انتظار استفاده‌های نوآورانه‌تر از زئولیت اکسیژن ساز را در آینده داشت.

 

نکات مهم در خصوص انتخاب و خرید زئولیت اکسیژن ساز

زئولیت اکسیژن ساز صنعتی
زئولیت اکسیژن ساز صنعتی

همان طور که گفته شده زئولیت اکسیژن ساز بیمارستانی یا صنعتی با جذب نیتروژن موجود در هوا به خالص سازی اکسیژن کمک می‌کند. لذا قرار گرفتن در معرض هوا باعث می‌شود تا به صورت خودکار بخشی از خاصیت زئولیت از بین برود. بنابراین بسته‌های زئولیت اکسیژن ساز، چه به صورت خرید عمده یا خرده، حتماً باید وکیوم باشند و به هیچ وجه در معرض هوا قرار نگیرند. قرار گرفتن در معرض هوا باعث می‌شود تا بخشی از ظرفیت جذب نیتروژنِ آن زئولیت از بین برود و راندمان زئولیت به هنگام تولید اکسیژن کاهش پیدا کند.

مورد بعدی اینکه زئولیت اکسیژن ساز حتماً باید کاملاً خشک باشد. نم گرفتن و قرار گیری زئولیت در محیط‌های مرطوب یا خیس باعث می‌شود این زئولیت خراب شود. لذا به هنگام انبارداری یا حتی بسته‌بندی باید تمهیداتی دید که زئولیت انبار شده در برابر رطوبت مقاوم باشد.

بیشتر بخوانید:

فروشندگان زئولیت اکسیژن ساز صنعتی

تا حد امکان باید زئولیت مولکولارسیو را سریع‌تر مصرف کرد. بالا رفتن طول مدت انبارداری باعث می‌شود زئولیت مورد استفاده به تدریج در معرض رطوبت یا نیتروژن قرار گیرد و کارآیی آن کم شود. چون هر چه قدر هم قدرت وکیوم‌سازی بالا باشد، بالاخره تا حدی امکان نشت هوا وجود دارد. لذا هر چه قدر زئولیت اکسیژن ساز بیمارستانی، تازه‌تر باشد، احتمالا راندمان تولید اکسیژن آن نیز بالاتر است. طول مدت نگهداری زئولیت در شرایط وکیوم و با در نظر گرفتن جمیع جهات ۵ تا ۱۰ سال است.

زئولیت باید در یک محیط کاملاً تمیز نگهداری شود. وجود گرد و خاک، رطوبت یا انواع روغن‌ها و مواد شیمیایی باعث می‌شود تا سطح زئولیت‌ها کثیف شود و قدرت جذب سطحی آن‌ها کاهش یابد. لذا تا حد امکان باید زئولیت‌ها را در محیطی خشک، تمیز و در بسته‌بندی‌های کاملاً وکیوم نگهداری کرد.

 

قیمت زئولیت اکسیژن ساز چیست؟

 

قیمت خرید زئولیت اکسیژن ساز تقریباً بالا است.

مجموعه مفید یکی از ارائه دهندگان تخصصی تجهیزات پزشکی از جمله فروش زئولیت تهران است که توانسته محصولات با کیفیت و با مارک های شناخته شده را با قیمت مناسب در فروشگاه خود ارائه دهد و اصالت محصولات را برای مشتریان گرامی تضمین کند. با حذف واسطه ها این مجموعه یک فروشگاه آنلاین مشهور برای خرید عمده زئولیت است که مجوزهای لازم برای این کار شرکتی را دریافت کرده است.

فروشگاه اینترنتی مفید ، فروش زئولیت اکسیژن ساز خانگی ، بزرگترین مرکز خرید زئولیت در سراسر ایران ، آماده توزیع انواع زئولیت با تخفیف های نقدی فوق العاده است.

در سال‌های اخیر، تقاضا برای منابع مطمئن اکسیژن به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بسیاری از صنایع، از جمله مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، تولید مواد شیمیایی و حفاظت از محیط زیست، برای برآوردن نیازهای اکسیژن خود به سیستم‌های تولید اکسیژن متکی هستند. در میان فناوری‌های مختلف موجود، استفاده از زئولیت برای تولید اکسیژن به دلیل ماهیت کارآمد و مقرون به صرفه آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

 

اگر قصد خرید زئولیت اکسیژن ساز خانگی و یا زئولیت اکسیژن ساز بیمارستانی برای تولید اکسیژن را دارید با کارشناسان فروش بازرگانی مفید در تماس باشید. کارشناسان این مجموعه تجاری با ارائه خدمات مشاوره برای متقاضیان بصورت تلفنی در دسترس می‌باشند.

زئولیت اکسیژن ساز یک ماده متخلخل، در سال‌های اخیر به دلیل توانایی خود در تولید اکسیژن به طور موثر مورد توجه قرار گرفته است. زئولیت به عنوان یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای دستگاه اکسیژن ساز، تغلیظ‌کننده‌ها و ژنراتورهای اکسیژن سنتی، راه‌حلی مطمئن برای تولید اکسیژن ارائه می‌دهد.

بازرگانی مفید از تامین کنندگان معتبر و معتمد این محصول در سطح ایران است. برای استعلام قیمت زئولیت اکسیژن ساز با کارشناسان فروش این واحد تجاری در ارتباط باشید. بازرگانی مفید فروش زئولیت تهران را با قیمت مناسب و رقابتی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

منابع :

 

https://nafasshop.com/%D8%B2%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2/

 

https://spttrade.com/product/zeolite-oxygen-generator/

سوالات متداول:

  • آیا زئولیت اکسیژن ساز قابلیت حذف اکسیژن را دارد؟

زئولیت‌ها به دلیل خواص شیمیایی و فیزیکی منحصر به فرد خود مواد مختلفی از جمله گازها، مایعات و حتی انواع خاصی از ناخالصی‌ها را جذب می‌کنند. زئولیت اکسیژن ساز در حالی که قابلیت جذب قابل توجهی از عناصر را برای طیف گسترده‌ای از مواد نشان می‌دهد، توانایی حذف انتخابی اکسیژن از هوا را ندارد.

  • تعویض زئولیت دستگاه چه زمانی باید انجام شود؟

زمانی که زئولیت خاصیت خود را از دست بدهد. خلوص دستگاه اکسیژن ساز کم میشود و ممکن است دستگاه آلارم (Low oxygen) بزند. در این هنگام ما باید تعویض زئولیت دستگاه را به دستان یک متخصص بسپاریم.

 

مطالب مرتبط:

قیمت زئولیت اکسیژن ساز خانگی

 

فروشنده زئولیت اکسیژن ساز خانگی

 

 

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09120697642

شماره ثابت: 02128420163

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

ایمیل: info@zeolitea.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید