مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

انواع زئولیت کشاورزی + لیست قیمت زئولیت کشاورزی

آنچه در این مقاله میخوانید...

کاربرد سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزیخرید سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت طبیعیزئولیت کلینوپتیلولیت چیست؟ سنگ زئولیت چه کاربردی دارد؟افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی با زئولیتخصوصیات فیزیکی و شیمیایی سنگ معدنی زئولیت چیست ؟جدول ۱٫ ترکیبات شیمیایی کلینوپتیلولیت / زئولیتتاثیر اکولوژیکی زئولیت در کشاورزیخرید و فروش زئولیت کشاورزی با قیمت مناسبصادرات انواع زئولیتسوالات متداول :
انواع زئولیت کشاورزی

 

بیشتر از ۴۸ گونه انواع زئولیت کشاورزی شناخته شده است، کلینوپتیلولیت بیشترین مقدار را در خاک و رسوبات دارد. در بین زئولیتهای طبیعی، کلینوپتیلولیت بیشتر در روش های مختلف کشاورزی برای اصلاح خاک و برای تقویت احتباس نیتروژن مورد استفاده قرار می گیرد.

کلینوپتیلولیت عضوی از گروه هولاندیت زئولیت های طبیعی است، به نظر می رسد هولاندیت در برابر دما پایدار است و فراوانترین زئولیت در خاک هایی است که طیف گسترده ای از پی اچ، کمی اسیدی تا بسیار قلیایی را دارند.

کلینوپتیلولیت یکی از شناخته شده ترین و مفیدترین زئولیت ها هستند. رسوبات گسترده ای از کلینوپتیلولیت در ایالات متحده غربی، بلغارستان، مجارستان، ژاپن، استرالیا و ایران یافت می شود.

 

بیشتر بخوانید: قیمت زئولیت کشاورزی در ایران

کاربرد سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی

کاربرد سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی امروزه ممکن برخی از افراد با کاربرد های انواع سنگ های معدنی از جمله سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی اطلاعات زیادی نداشته باشند که ما در این مقاله به صورت کلی در مورد آن برای این دسته افراد صحبت می کنیم مهمترین کاربرد این محصول برای کشاورزی به شرح ذیل می باشد:

خواص جذب رطوبت:

تصفیه آب و خاک:

تاثیر گذاری مثبت کود شیمیایی و حیوانی:

صرفه جویی در مصارف کودهای و از بین برنده تمام آلودگی‌ها:

لازم است بدانید این ماده معدنی مقداری از آب درون خاک را جذب می کند و آن را برای مدت طولانی می سازد درون خود نگه می‌دارد و مقدار زیادی از کودها را پس از مصرف به دلیل محلول بودن به کمک آب سطحی به عمق کمتری از ریشه نفوذ می کند استفاده از سنگ زئولیت سبب سالم ماندن خاک در محصولات کشاورزی می شود ناگفته نماند استفاده از این خاک زمان مناسبی دارد.

لازم است بدانید استفاده از سنگ زئولیت برای آفت زدگی میوه جان باغات نفس بسزایی دارد حضور این کالا در باغ ها و مزارع کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد بد نیست بدانید استفاده به موقع از این سنگ سبب سالم ماندن ریشه در درون خاک می شود

خرید سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت طبیعی

خرید سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت طبیعی همانطور که همه ما می‌دانیم که خرید محصول با ارزش و شناخته شده سنگ زئولیت را می توانیم از بازارهای مخصوص خریداری کنیم خرید این کالا به روش عمده و یا خرده امکان پذیر می باشد.

و افراد به آسانی می توانند به اندازه نیاز این محصول را به قیمت بسیار مناسب خریداری نمایند این کالای ایرانی دارای کیفیت بی نظیری می باشد و بهترین مواد مرغوب تهیه و تولید شده است.

خرید سنگ زئولیت در مراکز معتبر و بدون حضور واسطه انجام می شود فروشندگان برای کسب رضایت مندی مشتریان عزیز قیمت را متناسب اعلام می نمایند تا همگان از خرید آن بهرمند شوند.

سنگ زئولیت طبیعی که از مواد خالص تهیه می گردد همانند سایر زئولیت ها بسیار پر کاربرد می باشد و امروزه توانسته است به دلیل قیمت مناسب و کیفیت عالی که دارد نظر افراد زیادی را در خارج و داخل کشور به خود جذب کند.

زئولیت کلینوپتیلولیت چیست؟ سنگ زئولیت چه کاربردی دارد؟

کلینوپتیلولیت ظرفیت تبادل کاتیونی بالایی دارند و میل ترکیبی زیادی برای یون های آمونیوم (NH4+) دارند. پولات و همکاران (۲۰۰۴) گزارش کردند که از بین ۴۰ زئولیت طبیعی که توسط گروه های تحقیقاتی مورد مطالعه قرار گرفت، مشهورترین آن ها کلینوپتیلولیت، اریونیت، چابازیت، هولاندیت، موردنیت، استیلبیت و فیلیپسیت هستند.

انواع زئولیت کشاورزی که به طور بالقوه برای بهبود خواص خاک به کار می روند.

برخی از خصوصیات سنگ زئولیت کشاورزی که به طور بالقوه آن ها را برای بهبود خواص خاک مطلوب می کند، تخلخل داخلی بزرگی است که منجر به احتباس آب، توزیع یکنواخت اندازه ذرات می شود که اجازه می دهد یکپارچه باشند و ظرفیت تبادل کاتیونی بالا داشته باشند و مواد مغذی را حفظ می کنند.

اضافه کردن زئولیت مولکولارسیو در کشاورزی باعث بهبود وضعیت مواد غذایی نواحی شنی ریشه می شود، بویژه نگهداری انتخابی یون های آمونیوم و پتاسیم.

نیتروژن جز دسته عناصر غذایی مهم و کلیدی در دستیابی به عملکرد مطلوب در گیاهی زراعی و باغی می باشد. در بین عناصر غذایی، نیتروژن بالاترین غلظت را در گیاهان دارد و کمبود آن بیشتر از سایر عناصر رشد و عملکرد گیاه را محدود می کند.

ازت بیشتر از سایر عناصر غذایی رشد را محدود می کند که دلیل این امر نیز نیاز بالای گیاه به این ازت می باشد. استفاده از کود های نیتروژنه مهمترین روش تامین نیاز گیاهان در مزارع و باغات می باشد.

افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی با زئولیت

برای افزایش عملکرد محصول و تولید اقتصادی مدیریت مصرف نیتروژن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین جهت افزایش کارایی مصرف نیتروژن یکی از مباحث روز در دنیای کشاورزی است.

یکی از بازدارنده های نیتریفیکاسیون دی سیانو دی آمید است که به طور گسترده در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین زئولیت های آلومینوسیلیکات معدنی کریستالی با توجه به ساختار شبکه ای سه بعدی و کانال ها و حفرات حاوی کاتیونی که دارند دارای قابلیت تبادل کاتیونی اند، بدون این که در حین این تبادل شکل ساختمانی آن ها تغییر یابد.

علاوه بر این که از این سنگ زئولیت به عنوان مواد افزاینده رطوبت و ترکیب افزاینده حاصلخیزی خاک در کشاورزی استفاده می شود می تواند با قابلیت جذب انتخابی که دارد در جذب آمونیوم و آزاد سازی کنترل شده ی آن نقش مهمی را ایفا کند و از این طریق سبب مصرف بهینه ی کود ها می گردد.

جذب سطحی اوره روی سنگ زئولیت و خصوصیات مختلف اوره جذب شده مورد بررسی قرار گرفت و اثر زئولیت روی فعالیت و خصوصیات اوره بوسیله چائوی و پارک مورد بررسی قرار گرفت. حداکثر اوره آز آزاد در محلول، جذب شده بوسیله زئولیت ۳/۱۱ میلی گرم اوره آز در ۱۰۰ میلی گرم زئولیت در پی اچ ۷ بود.

بدیهی است که اوره آز آزاد جذب شده روی سطح بیرونی زئولیت با واکنش تبادل کاتیونی و بیشتر از ۷۰ درصد اوره آز در ۳۰ دقیقه اتفاق افتاد. فعالیت اوره آز جذب شده تا ۶/۸۶ درصد کاهش نشان داد در حالی که Km value تا ۴/۳۴ میلی مولار افزایش پیدا کرد که این میزان بیشتر از اوره آز آزاد بود.

پی اچ مطلوب اوره آز جذب شده ۷ – ۵/۶ بود در مقایسه با اوره آز آزاد که ۷ بود. نتایج برنانردی و همکاران (۲۰۱۰) نشان داد که پتانسیل اوره و زئولیت سبب بهبود کارایی استفاده از نیتروژن در مقایسه با سایر تیمار ها شد. افزودن این ماده معدنی به خاک سبب کاهش فعالیت اوره آز خاک از طریق جذب اوره آز روی زئولیت می شود.

لیست قیمت زئولیت کشاورزی را می توانید با مراجعه به سایت بازرگانی مفید نیز دریافت کنید.

در غیر اینصورت با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و از همکاران ما راهنمایی دریافت کنید.

این مجموعه دارای انواع زئولیت کشاورزی باکیفیت و انواع زئولیت کشاورزی ارزان می باشد.

کافیست قیمت های محصولات ما را با دیگر مراکز مقایسه کنید.

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی سنگ معدنی زئولیت چیست ؟

قیمت روز سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی

سنگ زئولیت ماده ای متشکل از آلومینیوم و سیلیکات بوده و نقش عمده آن در صنایع مختلف، جاذب سطحی است. علت جاذب سطحی بودن آن، داشتن ساختار متخلخل و منافذ آن است. به همین دلیل می تواند رطوبت هوا را جذب کند.

در نتیجه در طول روز که رطوبت خاک کم می شود، آزاد شدن آب جذب شده زئولیت صورت می گیرد. در طول شب، مجدد جذب آب از هوا و خاک به ساختار زئولیت صورت می گیرد.

دو فرایند عمده به عنوان پروسه کینتیک تبادل یونی در زئولیت ها مشخص شده است که شامل انتشار ذرات (particle diffusion) و انتشار فیلم (film diffusion) می شود. سنگ معدنی زئولیت یکی از بزرگترین مواد مبادله کننده کاتیون ها هستند و ظرفیت تبادل کاتیونی آن ها ۲ تا ۳ برابر بیشتر از انواع دیگر مواد معدنی موجود در خاک ها هستند.

زئولیت ها دارای توانایی جذب هستند که این توانایی به ساختار متخلخل برای جذب مولکول ها در فشار پایین وابسته است. تنوع گسترده ای در ظرفیت تبادل کاتیونی زئولیت ها وجود دارد که به ماهیت متفاوت ساختار های مختلف کانال های زئولیت، نقص ساختار طبیعی، یون های جذب شده و مواد معدنی آن مرتبط است.

 

بیشتر بخوانید: قیمت هر کیلو زئولیت کشاورزی در بازار

 

بنابراین به طور خلاصه، زئولیت ها مواد طبیعی با توانایی تبادل کاتیونی، جذب گاز ها و بخارات در مقیاس مولکولی عمل می کنند و واکنش های ناشی از اندازه منافذ ثابت و مکان های فعال در شبکه بلور را کاتالیز می کنند.

اندازه کانال های کلینوپتیلولیت کنترل کننده اندازه مولکول ها یا یونهایی است که می توانند از آن ها عبور کنند باشد. بنابراین یک زئولیت مانند کلینوپتیلولیت می تواند به عنوان الک شیمیایی عمل کند و به برخی از یون ها اجازه عبور دهد و برخی از یون ها را نیز بلوکه کند.

مناطق داخلی آن ها عمدتا در محدوده ۸۵۰ × ۴۰۰ متر مربع در گرم برای زئولیتها می باشد. زئولیت های از نظر ترکیبات شیمیایی بسیار متفاوت هستند، خصوصا با توجه به محتوای Na2O، AL2O3، K2O، CaO، SiO2 و Fe2O3 همانطور که در جدول ۱ نشان داده شده است.

 

جدول ۱٫ ترکیبات شیمیایی کلینوپتیلولیت / زئولیت

 

ترکیبات معدنی (%)

 

SiO2/ AL2O3 CEC    MgO    Fe2O3 Na2O  AL2O3            K2O    CaO     SiO2    منشا زئولیت

۵۵/۶     –          ۲/۱ – ۸/۰          ۶/۱       ۵/۱ – ۱/۱          ۱۱ – ۹  ۷/۱-۰    ۵/۴ – ۳/۳          ۷۲        اندونزی (ایدروس و همکاران ۲۰۰۸)

۹۷/۵     –          ۵۹/۰     ۰۶/۱     ۴۴/۰     ۶۵/۱۱   ۴۴/۴     ۸۳/۱     ۵/۶۹     کلینوپتیلولیت هانگری (کالو، ۱۹۹۳)

۰۹/۵     –          ۵/۱       ۳/۳       ۸/۰       ۷/۱۲     ۹۷/۰     ۱/۳       ۷/۶۴     پارنایبا بازین، برزیل (مونت و همکاران ۲۰۰۹)

۲۶/۶     –          ۸۵/۰     ۰۳/۱     ۵۹/۰     ۸۷/۱۱   ۰۷/۴     ۹۵/۱     ۳۶/۷۴   کلینوپتیلولیت ترکی- گوردز (گدیک و اماموگلو، ۲۰۰۶)

۰۹/۶     –          ۲۶/۱     ۲۶/۱     ۱/۰       ۹۳/۱۱   ۱۳/۳     ۱۶/۴     ۷۶/۷۲   کلینوپتیلولیت ترکی- بیگادیک (گدیک و اماموگلو، ۲۰۰۶)

۴۱/۵     –          ۴/۱       ۸۹/۱     ۱۹/۰     ۳/۱۲     ۸۴/۳     ۵          ۶/۶۶     موحلباچووا و سیمون (۲۰۰۳)

۰۲/۵     ۱۷۵      ۶/۰       ۶/۰       ۴/۶       ۵/۱۲     ۲/۱       ۴/۰       ۷/۶۲     کلینوپتیلولیت آرژانتینی (میلان و همکاران، ۲۰۰۸)

۹۱/۴     =          ۸۹/۰     ۸۹/۰     ۱۱/۰     ۱۷/۱۲   ۱۵/۰     ۹۴/۴     ۸/۵۹     کلینوپتیلولیت اورگون (مکاون و توکر، ۱۹۸۵)

۴۱/۵     ۲۰۰      ۱/۰       ۵/۱       ۰۸/۱     ۰۲/۱۲   ۳          ۳/۲       ۶۵        زئولیت ایران (خدائی جوقان، ۲۰۰۸)

۲۹/۴     –          –          ۱۲/۱     ۴۸/۰     ۲۳/۱۳   –          ۳/۴       ۷/۵۶     زئولیت هندی (گادکار و همکاران، ۲۰۰۸)

۸۸/۵     –          ۳۹/۰     ۳/۰       ۶۳/۲     ۷۶/۱۱   ۱۳/۳     ۰۹/۱     ۲/۶۹     کلینوپتیلولیت آگورا (وایز و همکاران، ۱۹۶۹)

۴/۵ – ۸/۴          –          –          –          –          ۱/۱۳ – ۵/۱۱      ۴/۳ – ۲/۲          ۲/۵ – ۷/۲          ۷۱- ۶۵  کلینوپتیلولیت اسلوواکی (پاولزیک و پوپوویز ، ۲۰۰۶)

۹/۴       ۱۴۸      ۰۲/۱     ۸۶/۱     ۲/۲       ۶/۱۲     ۰۱/۳     ۶۷/۱     ۸/۶۱     کلینوپتیلولیت ژاپنی (میناتو و موریموتو، ۲۰۰۶)

۸۱/۲     ۲۱۲      ۲/۰       ۲/۰       ۳/۳       ۵۶/۱۸   ۵۴/۷     ۳۵/۲     ۱۵/۵۲   گدازه های زرد نپالی (بوندونو و همکاران، ۲۰۰۶)

۸۵/۶     –          ۴۸/۰     ۹۳/۱     ۲۶/۰     ۴۴/۱۱   ۳۷/۳     ۲۳/۴     ۳۱/۷۸   کلینوپتیلولیت ترکیه (کاگین و همکاران، ۲۰۰۶)

–          ۱۲۵      –          –          –          –          –          –          –          کانسار بلی پلاست، رودپوپ شرقی، بلغارستان (چاکالود و همکاران، ۲۰۰۶)

CEC: ظرفیت تبادل کاتیونی (cmol (p⁺) kg–۱).

 

دیکسون و مینگ (۱۹۸۷) تکنیک های جداسازی کلینوپتیلولیت ها از خاک را با ترکیب وزن مخصوص پایین و ویژگی های اندازه ذرات ریز کلینوپتیلولیت در خاک بیان کردند. کلینوپتیلولیت با استفاده از یک مایع سنگین از بخش های سیلتی نمونه های شیمیایی تیمار نشده جدا شد.

تاثیر اکولوژیکی زئولیت در کشاورزی

آلودگی که در نتیجه کاربرد کودهای شیمیایی در خاک های شیمیایی ایجاد می شود، با استفاده از زئولیت، به وجود نمی آید. همچنین این ماده، عناصر سنگین موجود در خاک را جذب می کند.

کاربرد زئولیت در کشاورزی، مانع رشد سمومی چون افلاتوکسین در خاک، برگ و ساقه گیاهان و محصولات می شود که توسط لوله پلی اتیلن کشاورزی و شلنگ های آبیاری قطره ای در دسترس گیاهان قزاز میگیرد.

در نتیجه علاوه بر این که محصولات کشاورزی به دست آمده، سالم هستند، سموم در برگ، ساقه و دانه گیاهان تجمع پیدا نمی کند. با این حساب گیاهانی که توسط دام ها مصرف می شود، سالم تر خواهند بود. اگر زئولیت به غذای دام ها اضافه شود، پروتئین سالم تری تولید شده و به تغذیه سالم توسط افراد کمک شایانی می شود.

کاربرد انواع زئولیت کشاورزی ، باعث تولید فضولات سالم تری توسط دام ها نیز می شود. فضولات تولید شده خیلی زود، سفت و کلوخی نشده و در نتیجه ی عدم رشد انگل ها، بوی نامطبوع کمتری خواهند داشت. وجود زئولیت در ترکیب کودها، باعث جذب رطوبت کم توسط آن ها می شود. این ترکیب اوره موجود در کودها را جذب و تبدیل به نیتروژنی می کند که به خوبی قابل جذب باشد.

 

 

خرید و فروش زئولیت کشاورزی با قیمت مناسب

زئولیت کشاورزی

خرید و فروش انواع زئولیت کشاورزی ارزان و مناسب به دلیل وجود مشتریان زیاد به طور عمده صورت میگیرد. جهت رفاه حال متقاضیان خرید لیست قیمت انواع زئولیت کشاورزی ایرانی یا کود شیمیایی در اختیار خریداران عزیز قرار می گیرد تا معاملات آسانتر انجام گیرد.

زئولیت یک ماده معدنی با ساختار سه بعدی است که بیشتر آن از آلومینوسیلیکات تشکیل شده است. از این محصولات به عنوان ژنراتور اکسیژن که زئولیت است نام برده می شود. تولید گاز اکسیژن برای انواع مولدهای اکسیژن خانگی و اداری موثر است. مبنای تولید اکسیژن بر اساس روش جذب با نوسانات فشار به دلیل وجود زئولیت در دستگاه است.

به عبارت دیگر با عبور از مواد معدنی آلومینوسیلیکات ، هوای محیط را ساده می کند کاملا تصفیه شده و فیلتر شده. زئولیت اکسیژنه با توجه به عملکرد آنها به طور کلی در بازارها به فروش می رسد.

اگر بخواهیم بگوییم مهمترین کارایی زئولیت مولکولارسیو در زمینه  کاربرد انواع زئولیت کشاورزی است ، درست گفته ایم.

فروش انواع زئولیت کشاورزی باکیفیت در بازارها عمدتا به این دلیل انجام می شود که بسیاری از افراد در بازارها به منظور تأمین نیاز خود به دنبال خرید هستند. روش های فروش در بازارها متفاوت است که می توان به فروش آنلاین و فروش حضوری اشاره کرد که هر کدام متناسب با شرایط خرید افراد خاص است.

از نظر قیمت ، اگر محصولات را بررسی کنیم ، می بینیم که تنوع زیادی وجود دارد که قیمت خرید با قیمت تولید متفاوت است. زیرا در مرحله تولید ، یک رابطه معاملاتی بین خریدار و تولید کننده وجود دارد و قیمت ها افزایش نمی یابد.

انواع زئولیت کشاورزی باکیفیت در بازارهای شهرهای مختلف به فروش می رسد که شهر تهران نمونه ای از آن است که شاهد معاملات عمده ای در آن هستیم. مراکز فروش زئولیت در این معاملات بسیار تأثیرگذار است و افرادی که مایل به خرید محصولات عمده هستند می توانند به این مکان ها مراجعه کنند.

صادرات انواع زئولیت

صادرات انواع زئولیت کشاورزی ایرانی به بازارهای خارجی یکی از روش های فروش است که شرکت های تولیدی دیر و زود سودآوری بیشتری برای آن ایجاد می کنند که این امر باعث توجه تولیدکنندگان به فروش محصولات عمده می شود. اختلاف قیمت زئولیت کشاورزی در دنیا با قیمت زئولیت کشاورزی در ایران بالاست که این اختلاف قیمت سود خوبی برای صادرکنندگان زئولیت دارد.

بازار خرید و فروش زئولیت کشاورزی با کیفیت بالا در بازار تهران عالی است. قیمت زئولیت کشاورزی هم مناسب است. این به دلیل عملکرد عالی محصولاتی است که در زمینه های کشاورزی ، خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

مجموعه مفید یکی از بزرگترین مراکز فروش انواع زئولیت کشاورزی ارزان در ایران می باشد که بهترین محصول را با مناسب ترین قیمت به دست مشتریان می رساند.

 

 

منابع: ++++

 

سوالات متداول :

۱: در کشاورزی از چه نوع زئولیتی استفاده می شود؟

 

از نمونه های طبیعی و معدنی سازگار با سیستم محیط زیست استفاده می شود، زیرا نمونه شیمیایی می تواند به ساختار گیاهان آسیب وارد نماید.

 

۲: استفاده از زئولیت کشاورزی چه مزایایی دارد؟

 

با استفاده از این کود هوشمند، نیاز به کوددهی و تهیه سایر کود ها کم تر می شود، این ترکیب به صورت چند جانبه می تواند منجر به تقویت زمین های کشاورزی شود.

 

 

مطالب مرتبط :

زئولیت کشاورزی ارزان قیمت از کجا بخریم؟

زئولیت کشاورزی

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09120697642

شماره ثابت: 02128420163

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

ایمیل: info@zeolitea.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید