مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

محل خرید زئولیت کشاورزی ارزان قیمت

آنچه در این مقاله میخوانید...

آشنایی با زئولیت کشاورزی و مضرات آنچرا به زئولیت کشاورزی کود هوشمند می گویند؟مزایای استفاده از زئولیت کشاورزی در آبیاریمزایای استفاده از زئولیت کشاورزی در خاکچگونگی تاثیر گذاری زئولیت بر روی کیفیت خاکتاثیرات مثبت زئولیت مخصوص کشاورزی بر روی گیاهمزایای استفاده از زئولیت کشاورزی در کودتأثیر در محصولات کشاورزیزئولیت و درمان کم آبیکاربرد زئولیت در کشاورزی + مضرات زئولیت کشاورزیسایر کاربرد های زئولیت در کشاورزیراهنمای خرید زئولیت کشاورزیروش های خرید زئولیت کشاورزی کیلویی دو نوع می باشد.خرید عمده زئولیت طبیعی از فروشگاه اینترنتی
مضرات زئولیت کشاورزی

خرید زئولیت کشاورزی از یک محصول معتبر با قیمت ارزان را می خواهید؟ با ما همراه باشید. یکی از مواد معدنی است که استفاده از ان در کشاورزی، تغییرات مثبتی را به وجود خواهد آورد. زئولیت کشاورزی را می توان در همه ی مزارع و زمین های کشاورزی به مقدار مورد نیاز و کافی استفاده کرد. برای خرید زئولیت کشاورزی ارزان قیمت می توانید همه روزه از طریق شماره تماس موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

ثبت سفارش و اطلاع از قیمت و خرید زئولیت کشاورزی نیز از طریق تماس امکان پذیر می باشد.

آشنایی با زئولیت کشاورزی و مضرات آن

اخیرا بسیاری از کشاورزان برای تغییر و تحول در وضعیت کشاورزی و نتیجه گیری بهتر، به سمت استفاده از زئولیت روی آورده اند. زئولیت یک ماده معدنی است. این ماده به دلیل خواص فیزیکی و ساختاری که دارد، از آن استفاده های زیادی می گردد. یکی از کاربردهای زئولیت در ایران که ساده ترین هم می باشد؛ استفاده از زئولیت در کشاورزی می باشد.

زئولیت کشاورزی موجب می شود که ویژگی های فیزیکی خاک بهبود پیدا کند. این ماده ساختمان خاک را تغییر داده و موجب حاصلخیزی خاک می گردد. زئولیت ظرفیت تبادل کاتیونی بالایی دارد و از این طریق می تواند باعث ماندگاری کود گردد.

حاصلخیزی خاک یکی از تاثیراتی است که زئولیت کشاورزی برجای می گذارد. زئولیت هم چنین می تواند به واسطه ویژگی های بالقوه خود مانند ظرفیت تبادل کاتیونی بالا، تخلخل بالا و توزیع یکنواخت اندازه ذرات، موجب شود تا خواص فیزیکی، شیمیایی و میکروبی خاک افزایش پیدا کند. زئولیت را نمی توان به عنوان یک کود مستقل در نظر گرفت. این ماده را باید با کود های شیمیایی یا حیوانی مخلوط کرد، تا بتوانند عناصر مورد نیاز خاک و گیاه را تامین کند.

چرا به زئولیت کشاورزی کود هوشمند می گویند؟

زئولیت کشاورزی و کودهای زئولیتی بدلیل اختلاف فشار اسمزی، خاصیت تبادل یونی و ایجاد بالانس بین زئولیت ومحیط خارجی قادرند تشخیص دهند که یک گیاه در چه زمانی به چه مواد مغذی نیاز دارند و در زمان مقتضی آن ماده را برای استفاده گیاه آزاد می‌کنند. برای همین آمریکاییان زئولیت را کود هوشمند می‌نامند.

اثرات ومزایای مصرف زئولیتها در کشاورزی را به پنج بخش شامل مزایای استفاده در آبیاری، خاک، کود، تاثیر در محصولات، تاثیر در گیاه تقسیم می‌کنند.

مزایای استفاده از زئولیت کشاورزی در آبیاری

در مناطق کم باران خرید زئولیت کشاورزی و استفاده از آن باعث صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف آب و ذخیره کننده آب است. به علاوه این کود هوشمند می تواند تا میزان زیادی باعث کاهش شوری آب، جذب فلزات سمی آب و همچنین تصفیه کامل و سالم سازی پسآبهای آلوده شهری و استفاده در آبیاری مزارع و باغات شود.

مزایای استفاده از زئولیت کشاورزی در خاک

نحوه استفاده از زئولیت در کشاورزی

بهره گیری از زئولیت کشاورزی باعث افزایش نسبت خاکدانه های مقاوم در آب شده و همچنین تا میزان زیادی از شستشوی ازت خاک در اثر آبیاری و باران جلوگیری می کند. به علاوه جلوگیری ازفرسودگی و هدر رفتن خاک به سبب قابلیت بالای جذب آب و رطوبت از دیگر مزیت های استفاده از زئولیت کشاورزی در خاک است.

جذب رطوبت های موجود در هوا و خاک و آزاد سازی تدریجی آن به خاک باعث صرفه جویی در مصرف آب شده و خرید زئولیت کشاورزی و مصرف آن در خاک باعث بهبود تهویه مطلوب خاک و تامین اکسیژن مصرفی خواهد شد.

به طول خلاصه بهبود کیفیت فیزیکی و شیمیایی خاک و بهبود شرایط سیستم اکولوژیک، جلوگیری از فقیر شدن خاک از مواد اولیه به دلیل خاصیت تبادل یونی بالا و اصلاح مجدد آن، تنظیم pH خاک و متعادل کردن آن در حد مطلوب از دیگر مزایای استفاده از زئولیت در خاک است.

زمانی که از زئولیت کشاورزی در خاک استفاده می شود باعث بهبود و کنترل رطوبت خاک در نتیجه اثر مثبت بر میکرو فلور خاک شده و همچنین سبب افزایش بالانس نیتروژنی بویژه در خاک‌های نیتروژنی (۳۰-۲۰ درصد) می شود.

میزیت مهم استفاده از زئولیت کشاورزی در خاک کاهش اثر عناصر سمی در خاک با جذب آرسنیک، کادمیوم، روی، مس و سرب و غیره و همچنین نگهداری بلند مدت اثر کودهای شیمیایی و طبیعی و کاهش میزان شستشوی مواد غذایی موجود در خاک است.

چگونگی تاثیر گذاری زئولیت بر روی کیفیت خاک

برای این که بتوانیم به صورت کامل و دقیق این موضوع را متوجه شویم این طور باید عنوان نمود که؛ به صورت کلی ۷ ماده مغذی و یا کاتیونی در خاک باید به صورت موثر وجود داشته باشد تا گیاه بتواند به درستی رشد کند و بار بدهد.

این هفت کاتیون عبارت است از، هیدروژن (H)، آلومینیوم (Al)، کلسیم (Ca)، منیزیم (Mg)، پتاسیم (K)، آمونیاک (NH4) و سدیم (Na)

زئولیت همه این هفت کاتیون و مواد ضروری خاک را در اختیار دارد. با توجه به این که قبل تر نیز اشاره شد یکی از ویژگی های زئولیت کشاورزی این است که اقدام به جذب و نگهداری رطوبت می کند.

از همین رو با حفط و نگهداری از رطوبت اضافه خاک در زمانی که خاک نیاز به آب و رطوبت پیدا کند؛ زئولیت کشاورزی آب را به همراه این کاتیون ها آزاد سازی می کند و به خورد خاک می دهد.

این هفت کاتیون هستند که توانایی خاک برای نگهداری مواد مغذی ضروری را اندازه گیری می کنندو بر آنها تاثیر می گذارد که این مواد نیز در زئولیت یافت می شوند .

تاثیرات مثبت زئولیت مخصوص کشاورزی بر روی گیاه

زئولیت دارای حفره ها و سوراخ های بی شماری بر روی سطح بدن خود است. این نوع شکل ساختمان بدنی که دارد این محصول را متمایز نموده و به آن خاصیت جاذب بودن و غربال مولکلولی را داده است.

در واقع زئولیت مخصوص کشاورزی می تواند به صورت انتخابی اقدام به جذب و جداسازی مولکول ها کند. زئولیت کشاورزی در باغداری، پرورش گل های آپارتمانی و مزرعه و .. کاربرد ویژه ای دارد. و می تواند در بهتر شدن کیفیت گیاهان تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

ضمن این که زئولیت باغداری یکی از بهترین ابزار ها جهت صرفه جویی در مصرف آب است. با استفاده از زئولیت می توان در کاهش مصرف آب و کود شیمیایی اقدام کرد. که این موضوع در محیط ها و مناطقی که دچار کم آبی شده اند بسیار با اهمیت است.

مزایای استفاده از زئولیت کشاورزی در کود

  • کوتاه شدن زمان تخمیر کودهای دامی به میزان ۴ تا ۵ برابر.
  • پاستوریزاسیون کودهای آلی، کمپوست ودامی و نیز از بین بردن عناصر سمی و قارچی موجود در آن‌ها بخصوص افلاتوکسین.
  • تصفیه و پاکسازی کودهای حیوانی از آلودگی‌های میکروبی، قارچی و به خصوص افلاتوکسین.
  • از بین بردن انگلها و تخم علف‌های‌هرز در کودهای طبیعی.
  • جذب سریع اوره کودهای طبیعی و تبدیل آن به نیتروژن قابل جذب.

تأثیر در محصولات کشاورزی

خرید زئولیت کشاورزی و تاثیر آن بر محصولات کشاورزی سبب افزایش تولید و مرغوبیت بیشتر محصولات کشاورزی می شود. همچنین میزان مواد مغذی در میوه ها و محصولات کشاورزی افزایش می یاد و باعث بهبود کیفیت پوسته محصولات در نتیجه، افزایش توان انبارداری آن‌ها خواهد شد. ضمن این که افزایش وزن، کاهش تعداد نارس‌ها و کاهش ریزش شکوفه‌ها، افزایش شادابی، نشاط و حجم محصولات کشاورزی از دیگر مزیت های استفاده از این ماده معدنی به شمار می رود.

زئولیت و درمان کم آبی

زئولیـتها با توان زیاد جذب و نگهداری آب مـی توانند رطـوبت هوا و خاک را جذب ودر خود نگـهداشته و در زمان خشـکی آنرا به تدریج در اختیار ریشه گیاه که مانند یک پمپ مکنده قوی عمل می نماید قرار دهند.

 

کاربرد زئولیت در کشاورزی + مضرات زئولیت کشاورزی

 

زئولیت یک ماده متخلخل گونه است. این ماده می تواند با وجود این حفره ها، آب و رطوبت را در خاک خود نگهداری کند. زئولیت به علت داشتن تخلخل بالا و ساختار کریستالی خود می تواند درصدی از وزن خود را آب نگهداری کند. زئولیت کشاورزی، آب را درون خود نگهداری کرده و هر زمان که خاک و گیاه به آن نیاز داشتند، آن را در اختیارشان قرار می دهد. بدین وسیله در مصرف آب نیز صرفه جویی می گردد. و استفاده از زئولیت کشاورزی، در مناطقی که با مشکل کم آبی مواجه اند؛ مفید خواهد بود.

  • تنظیم PH خاک های اسیدی با زئولیت
  • اصلاح خاک های کشاورزی
  • بهبود شوری خاک
  • رشد درختانی مانند بادام
  • افزایش مقاومت نهال بادام در برابر شوری
  • افزایش تعداد محصولات کشاورزی و باغبانی
  • افزایش میوه های رسیده و کاهش میوه های نارس
  • کاهش ریزش شکوفه ها
  • و بهبود کیفیت طعم و مزه میوه ها

از دیگر کاربردهای زئولیت کشاورزی است.

کشاورزان برای بهره برداری بهتر از کاشته های خود از کودهای شیمیایی زیادی استفاده می کنند. این کودها علاوه بر این که هزینه های گزافی برای آن ها دارد؛ مضرات زیادی را هم به همراه خواهد داشت. از آنجایی که محصولات کشاورزی به مصرف انسان ها و دام ها می رسد؛ این مضرات دامن گیر آن ها نیز خواهد شد. با مضرات زئولیت کشاورزی هم تا حدودی آشنا شدید.

سایر کاربرد های زئولیت در کشاورزی

زئولیت کشاورزی می تواند به کمک افرادی بیاید که سبزیجات و گل ها تزیینی پرورش می دهند. این گروه از افراد با خرید زئولیت کشاورزی و استفاده از آن می توانند با قدرت بیش تری اقدام به پرورش گیاهان خود بکنند.

امکان ترکیب کردن زئولیت با کود نیز وجود دارد. شما می توانید زئولیت کشاورزی را با کود ترکیب کنید و به خاک اضافه کنید. با این روش هم از هدر رفتن کود شیمیایی به واسطه آبیاری جلوگیری کرده اید. هم باعث تاثیر گذاری بیش تر و بهتر کود شده اید.

زئولیت برای رشد چمن بسیار مناسب است و به طور گسترده ای در زمین های گلف و زمین های فوتبال در هوای خشک استفاده می شود.

زئولیت ها به عنوان جاذب های بسیار مفید برای آب هستند.

زئولیت قادر است میزان زیادی از آب را در خود حبس و نگهداری کند. از آنجایی که مقاومت کمی در برابر جذب آب دارد و به محض خشک شدن آب درون خود  را رها می کند. تا خاک بتواند از این رطوبت و آب استقاده نماید.

بنابراین، زئولیت ها با افزایش تولید، می توانند باعث افزایش کارایی مواد غذایی و مصرف آب در مناطق خشک شوند.

راهنمای خرید زئولیت کشاورزی

زئولیتی که برای کشاورزی استفاده می گردد، عمدتا از نوع زئولیت طبیعی می باشد. ایران دارای معادن زئولیتی می باشد و شرکت مفید با دسترسی به این معادن می تواند بهترین نوع زئولیت را استخراج و به دست مصرف کننده برساند.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، زئولیت طبیعی درجه خلوص بالایی ندارند. و زئولیتی که بالاترین درجه خلوص را دارد، زئولیت کلینوپتیلولیت می باشد.

برای خرید زئولیت کشاورزی کلینوپتیلولیت درجه یک با خلوص بالا، حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید. تا درگیر زئولیت های تقلبی و اثرات مخرب آن نشوید.

روش های خرید زئولیت کشاورزی کیلویی دو نوع می باشد.

روش حضوری که تنها با مراجعه به مراکز فروش ماده معدنی زئولیت امکانپذیر می باشد.

دیگری هم روش های غیر حضوری و اینترنتی که از سایت های فروش بسیاری برخوردار است.

خرید عمده زئولیت طبیعی از فروشگاه اینترنتی

شما میتوانید از طریق تماس با راه های ارتباطی درج شده در سایت، با ما تماس بگیرید. سفارش خود را ثبت کنید و یا از مشاوره فروش ما نیز بهره مند شوید.

جهت صادرات و یا خرید عمده زئولیت طبیعی و مصنوعی از فروشگاه اینترنتی مجموعه مفید این امکان فراهم شده است.

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09120697642

شماره ثابت: 02128420163

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

ایمیل: info@zeolitea.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید