مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قیمت خاک زئولیت | کاربردهای خاک زئولیت

آنچه در این مقاله میخوانید...

مزایای خاک زئولیت کشاورزی بر روی محصولاتخرید و فروش عمده سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت سمنان
قیمت خاک زئولیت

 

سایت مفید به عنوان سایت مرجع آمادگی دارد تا به طور روزانه آخرین قیمت خاک زئولیت مصنوعی و طبیعی در انواع و اقسام مختلف را در اختیار علاقه مندان و مصرف کنندگان قرار دهد.

خاک زئولیت به رنگ های سبز, سفید, زرد و ….. یافت می شود . در کشور ما بهترین نوع زیولیت در استان سـمنان یافت می شود. به دلیل اینکه این ماده یک جاذب آب می باشد و به رطوبت واکش می دهد بنابراین برای تست آن را به زبان می زنند که به راحتی به زبان می چسبد و در صورتی که در معرض رطوبت قرار بگیرد بوی گل از خود منتشر می سازد. خاک زئولیت یک خاک سبک می باشد که این امر به دلیل وجود حفره های فراوان در ساختار آن است. از زئولیت در صنایع تصفیه آب, کشاورزی, مصارف خانگی, راکتور های هسته ای, مصارف زیست محیطی, صنعت نفت, کشت هیدروپونیک و … استفاده می گردد.

زئولیت به دلیل قدرت جذب سطحی بسیار بالا و تبادل یونی کاربردهای متنوعی در صنعت و کشاورزی دارد. مثلاً در تصفیه آب های صنعتی هم از سنگ زئولیت استفاده می‌کند.

خاک زئولیت در صنایع کشاورزی در جیره غذایی دام و طیور، به عنوان بستر در کف مرغداری و تولید بلوک هایی از جنس سیمان کاربرد دارد. زئولیت پودری در تولید محصولات کشاورزی و محصولات دامی کاربرد دارد.

زئولیت همچنین در صنایع نفتی نیز کاربرد دارد. با استفاده از خواص زئولیت می توان محصولات سالم تری تولید کرد و یک چرخه اکولوژیکی را بین گیاهان، انسان و حیوانات به وجود آورد؛ که در نهایت به تولید مواد سالم‌تر، کاهش مواد و نهاده‌های شیمیایی منجر می شود.

بیشتر بخوانید:

فروشنده زئولیت اکسیژن ساز خانگی

 

عناصر زیادی در زئولیت موجود می باشند شامل:

پتاسیم، کلسیم، سدیم، آلومینیوم، منیزیم، سیلیسیوم، فسفر، گوگرد، مس، آهن و منگنز می باشد.

با توجه به این عناصر می توان گفت زئولیت بهترین مکمل غذایی برای دام و طیور و بهترین نوع کود معدنی به دلیل وجود املاح بی‌شمار می باشد که کاربرد کود زئولیت را گسترده کرده است.

زئولیت‌ها مهم‌ترین و متداول‌ترین  ترکیبات میکرومتخلخل هستند که به شکل مواد بلورین  بوده و ساختار آن‌ها حاوی حفره‌هایی با بار ذاتی منفی است.

امروزه جهان به دلیل کمبود آب آشامیدنی تمیز با بحران آب روبه‌رو است. با پیشرفت سریع صنایع مختلف، مقدار زیادی فاضلاب از فرآیندهای صنعتی تولید شده و در خاک‌ها و سیستم‌های آب تخلیه می‌شود. پساب‌ها معمولا حاوی آلودگی‌های مختلف مانند یون‌های کاتیونی و آنیونی، روغن‌ها و ترکیبات آلی  هستند، که تاثیرات منفی بر روی اکوسیستم دارند.

حذف این آلاینده‌ ها به تکنولوژی‌ های پیچیده و گران قیمت نیاز دارد. اخیرا، اعتقاد بر این است که می‌توان از جذب به عنوان یک تکنولوژی ساده و موثر برای تصفیه آب و پساب استفاده کرد. این تکنولوژی به طور گسترده‌ای به کارآیی جاذب بستگی دارد. کربن فعال، خاک رس معدنی، بایومواد، زئولیت و برخی از ضایعات جامد صنعتی به طور گسترده‌ای به عنوان جاذب در تصفیه آب و پساب و حذف یون‌ها و ترکیبات آلی استفاده شده‌اند. در سال‌ های اخیر تحقیقات و گزارشات زیادی مبنی بر استفاده از زئولیت ‌های طبیعی در تصفیه آب ارائه شده است.

یکی از انواع آلاینده های خطرناک که در دهه های اخیر با افزایش جمعیت و پیشرفت صنعت موجب آلودگی شدید در پساب های صنعتی شده است فلزات سنگین هستند. این آلاینده ها سلامت انسان، حیوانات و گیاهان را به شدت مورد تهدید قرار می دهد. اکثر این آلودگی ها شامل Hg، Pb، Ag، Cu، Cd، Cr، Zn، Ni، Co و Mn می باشد.

سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت، موردنیت، فیلیپسیت، چابازیت،انالسیم و لومونتیت اشکال رایج زئولیت هستند، در حالی که آفریت، پالینگیت، باریریت و مازیت بسیار نادر هستند.  در این میان کلینوپتیلولیت فراوان ترین نوع این ماده به صورت طبیعی می‌باشد و بیشترین کاربرد را دارد.مطالعات صورت گرفته بر روی جذب فلزات سنگین با استفاده از زئولیت های مختلف آورده شده است.

سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت به طور گسترده ای برای بهبود خواص فیزیکی ، شیمیایی و میکروبی خاک ها به ویژه اراضی دارای بافت سبک (خاک های شنی) به کار می روند. مهمترین خصوصیات سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت که به صورت بالقوه آنها را برای بهبود ویژگی های خاک مناسب می سازد عبارتنداز:

  • ظرفیت تبادل کاتیونی بالا
  • تخلخل داخلی زیاد
  • توزیع یکنواخت اندازه ذرات که امکان کاربرد و اختلاط آسان زئولیت ها را درخاک فراهم می آورد.

مزایای خاک زئولیت کشاورزی بر روی محصولات

شکی نیست که حاصلخیزی خاک های اصلاح شده با خاک زئولیت ناشی از مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد این مواد طبیعی می باشد، اما نمی توان به آسانی نقش هر پارامتر را بدون توجه به سایر ویژگی های زئولیت توضیح داد. برای مثال محتوی پتاسیم زئولیت ها، که به ویژه در زئولیت های استخراجی از معادن سمنان و میانه قابل توجه است، در حاصلخیزی خاک های اصلاح شده نقش دارد اما بهبود شرایط خاک و تقویت رشد و نمو گیاهان در این دسته از اراضی می تواند به ویژگی تبادل کاتیونی و نگهداری آب در خاک زئولیت نیز مرتبط باشد.

زئولیت ها را نمی توان تنها به عنوان کود درنظر گرفت، زیرا این مواد به خودی خود قادر نیستند عناصر غذایی را به مقدار کافی در دسترس گیاهان قرار دهند، مگر آنکه قبلا با عناصر غذایی غنی شده باشند و یا درترکیب با کودهای شیمیایی یا حیوانی مصرف شوند. بدین ترتیب، این تصور تایید می گردد که اصلاح زمین های کشاورزی با زئولیت به طور عمده شرایط رشد و نمو گیاه در محیط خاک را از طریق تاثیر بر ویژگی های متنوع خاک از جمله ظرفیت تبادل کاتیونی و یا قدرت نگهداری بیشتر رطوبت در خاک بهبود می بخشد. در بین عناصر غذایی موجود در خاک نیز افزودن زئولیت موجب افزایش غلظت نیتروژن، کلسیم، پتاسیم و منیزیم قابل دسترس خاک شد هرچند درصد ماده آلی خاک تغییر محسوسی را نشان نداد.

بیشتر بخوانید:

آخرین قیمت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت سال ۱۴۰۱

 

از دیگر مزایای خاک زئولیت ، حفظ و نگهداری آب و رطوبت خاک است. زئولیت ها به دلیل داشتن تخلخل بالا و ساختار کریستالی قادرند بیش از ۶۰ درصد وزنی خود آب نگهداری کنند. بدین ترتیب، این مواد به عنوان مخزنی از آب قابل دسترس در خاک عمل کرده و تعادل بین هوا و آب را در خاک برقرار می سازند. مولکول های آب می توانند بدون اینکه باعث خرابی در ساختار زئولیت شوند تبخیر شده و مجدد جذب شوند. بنابراین از زئولیت ها می توان به عنوان یک ذخیره مطمئن آب در دوره های خشکی بهره برد. زئولیت ها قابلیت مرطوب شدن داشته و به ریشه گیاهان در خاک قابلیت گسترش جانبی را می دهند. آب ذخیره شده در شبکه زئولیت به تدریج جذب گیاه می شود. در طول روز به علت تابش مستقیم آفتاب مقداری از آب سطحی خاک در اثر تبخیر از بین می رود ولی در طول شب با پایین آمدن درجه حرارت محیط، زئولیت ها با جذب رطوبت هوا مجددا مقداری از آب از دست رفته را جبران می کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از خاک زئولیت کشاورزی، تنظیم PH خاک های اسیدی می باشد. تمایل خاک ها به اسیدی شدن به دلیل کاهش کاتیون های قلیایی و قلیایی- خاکی عمدتا در اثر شستشو و جایگزین شدن آنها توسط کاتیون های به شدت اسیدی مانند آلومینیوم و آهن در مکان های تبادلی خاک می باشد. کاهش PH خاک ، تحریک پذیری و غلظت بیش از حد مجاز عناصری مانند آلومینیوم، منگنز، سرب، کادمیوم و غیره را افزایش می دهد و تاثیر مستقیمی بر کاهش حاصلخیزی خاک دارد.

یکی دیگر از اثرات کاربرد خاک زئولیت کشاورزی، افزایش جمعیت و فعالیت میکروارگانیسم های خاک می باشد. مطالعات در مورد رشد جمعیت باکتریایی در خاک های اصلاح شده با زئولیت نشان می دهد که پس از کاربرد زئولیت در خاک، جمعیت میکروارگانیسم ها به اندازه ۵/۲ برابر افزایش یافته و در ویژگی های کیفی فعالیت میکروبی خاک نیز تغییراتی رخ داده است. فعالیت میکروبی خاک اصلاح شده با زئولیت در طول زمستان برخلاف خاکی که تنها کودهای شیمیایی دریافت کرده بود، کاهش نمی یابد. بدین ترتیب، خاک اصلاح شده فعالیت میکروبی بیشتری داشته که این امر بر رشد گیاهان در فصل بعد تاثیر مثبتی خواهد داشت. اندازه گیری تنفس خاک برای شاخص بندی فعالیت میکروبیولوژی آن نشان داد که افزودن زئولیت تنفس میکروبی خاک را افزایش داده که بیانگر فعالیت بیشتر میکروارگانیسم ها می باشد. به علاوه مشاهده شد که در خاک های اصلاح شده با زئولیت، به میزان ۳۰تا۴۰ درصد تعداد اکتینومیست ها در مقایسه با تیمار شاهد، افزایش یافت که این تاثیر افزایش گندزدایی محیط ریز و سفر و افزایش فعالیت باکتری های آزادزی تثبیت کننده نیتروژن را در پی داشت. همچنین تعداد توده های آمیبی نیز در خاک اصلاح شده افزایش یافت که بیانگر افزایش میزان تخلخل و بهبود شرایط تهویه خاک می باشد. افزایش جمعیت و فعالیت میکروارگانیسم های خاک اصلاح شده با زئولیت در نهایت باعث افزایش تراکم ریشه گیاه در خاک و بهبود رشد و نمو آن گردید. محققین اثرات مثبت کاربرد زئولیت بر فعالیت های بیولوژیک خاک را ناشی از افزایش فراهمی عناصر غذایی به ویژه آمونیوم، بهبود شرایط تهویه، افزایش ظرفیت نگهداری رطوبت و در نهایت متعادل نگه داشتن PH خاک توسط زئولیت دانستند.

زئولیت کلینوپتیلولیت ایرانی با نگهداری برخی از کاتیونها در ساختار خود و سپس آزادسازی آنها در محیط کشت، موجب افزایش رشد و تولید گیاهان شود و در کنار آن کنترل راحت تر محیط رشد و کاهش هزینه مواد غذایی مورد نیاز را به دنبال دارد.

افزایش ۱ تا ۲۰ درصدی زئولیت کلینوپتیلولیت ایرانی به خاک ها جهت اصلاح آنها با افزایش محصولات در بسیاری از گلها، درختان میوه و سبزیجات همراه است. در کشور رومانی با اضافه کردن ۲۵ تا ۱۰۰ تن زئولیت کلینوپتیلولیت ایرانی بر هکتار زمین های زیرکشت سیب زمینی بین ۳۰% تا ۷۰% میزان تولید افزایش داشته است. در یک بررسی تحقیقی اضافه کردن ۸ تا ۱۶ تن زئولیت کشاورزی بر هکتار به خاک در مورد محصول گندم ۱۳ تا ۱۵% ، بادمجان ۵۵-۱۹%، سیب ۱۸-۱۳%، هویج ۶۳% و تربچه ۵۳-۲۹% افزایش نشان داده شده است.

خرید و فروش عمده سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت سمنان

خاک زئولیت
خاک زئولیت

خط تولید زئولیت در سمنان از بسیاری از فواید زئولیت در ایران شامل استخراج آسان این خاک معدنی به دلیل وجود معادن باز است.

خط تولید سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت سمنان با استفاده از تجهیزات مدرن و دانش تخصصی از معدن استخراج می شود. آنها سپس با توجه به نوع عملکردی که در صنعت دارند با استفاده از دستگاه های موجود در کارخانه سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت سمنان بسته بندی می شوند. زئولیت پودری کلینوپتیلولیت یکی از محصولاتی است که در این کارخانه ها تولید می شود. زئولیت پودری کلینوپتیلولیت در کارخانه های مختلفی تولید شده است که سعی شده بهترین مواد اولیه را از معادن این شهر استخراج کرده ، آن را به کارخانه تحویل داده ، بالاترین کیفیت محصول را تولید کرده و آن را به کلیه مشتریان تحویل دهد. این کارخانه ها نمونه های مختلفی از محصولات مانند زئولیت با قابلیت پاک کنندگی تولید می کنند.

خط تولید این محصول در سمنان با استفاده از بهترین تجهیزات مدرن انجام می شود.

صادرات زئولیت کلینوپتیلولیت ایرانی از ایران به خاورمیانه و غرب، صادرات این محصول ایرانی با بالاترین کیفیت به این کشورها انجام میشود. به دلیل وجود معادن زئولیت کلینوپتیلولیت ایرانی، بسیاری از کارخانه ها از جمله کارخانه زئولیت سمنان مشغول تولید این محصول هستند ، به عنوان مثال کارخانه زئولیت سمنان و … این کارخانه ها محصولاتی با کیفیت تولید می کنند و آنها را به بازارهای مختلف داخلی و خارجی می فرستند. خرید و فروش عمده سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت سمنان به این کشورها نیز انجام می شود. نمونه هایی از نمونه های صادراتی عبارتند از: زئولیت شسته شده ، زئولیت اکسیژن ساز و غیره .

خرید خاک زئولیت از نمایندگی ها بسیار به صرفه تر خواهد بود زیرا این مراکز محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولید کنندگان خریداری می نمایند.

خرید خاک زئولیت بدون واسطه قائدتا دارای قیمت مناسب و ارزانی نسبت به دیگر مراکز فروش خواهد بود.

 

منابع:

 

https://parschemical.com/catproduct/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%B2%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA

https://ig7.ir/%D8%B2%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA/

https://shimidoon.ir/%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D9%84%D8%AE%D9%84-%DB%B2/

https://dehkadeco.com/zeolite-in-agriculture/

https://www.mbkchemical.com/zeolite/

https://immd.ir/%D8%B2%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C/

سوالات متداول:

۱- بیشترین مصرف کنندگان زئولیت چه کسانی هستند؟

بیشتر مصرف کنندگان زئولیت کارخانه ها و کشاورزان هستند.

۲- مزایای استفاده از زئولیت درآبیاری کشاورزی چیست؟

  • صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف آب و ذخیره کننده آب در مناطق کم باران
  • کاهش شوری آب
  • جذب فلزات سمی آب
  • تصفیه کامل و سالم سازی پسآب‌های آلوده شهری و استفاده در آبیاری مزارع و باغات
  • نقش زئولیت بر گیاه و محیط زیست

مطالب مرتبط:

بزرگترین تولیدکننده زئولیت تهران

 

خرید زئولیت کشاورزی ارزان قیمت

 

 

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09120697642

شماره ثابت: 02128420163

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

ایمیل: info@zeolitea.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید