مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

زئولیت خوراکی چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله میخوانید...

زئولیت خوراکی چیست؟زئولیت خوراکی کلینوپتیلولیتکاربردهای زئولیت خوراکیمکمل های غذایی زئولیتکاربرد زئولیت در غذای حیواناتزئولیت در کشور های توسعه یافتهخواص زئولیت خوراکینحوه مصرف زئولیت خوراکیخرید زئولیت خوراکی به صورت آنلاین + قیمت زئولیت خوراکی
زئولیت خوراکی

زئولیت خوراکی چیست؟

زئولیت خوراکی یک ماده معدنی از نوع زئولیت کلینوپتیلولیت می باشد که به عنوان یک سم زدای طبیعی برای دفع فلزات سنگین و دیگر سموم شناخته شده است.
ترکیبات عمده تشکیل دهنده این ماده معدنی آلومینوسیلیکات ها هستند و ساختار آن ها نیز به شکل شبکه های کریستالی هستند. اگر بخواهیم ذرات تشکیل دهنده این نوع زئولیت ها را نام ببریم می توان گفت از اکسیژن و آلومینیوم و یا سیلیس ترکیب شده اند.

بیشتر بخوانید: زئولیت خوراک دام ، طیور و آبزیان

زئولیت خوراکی کلینوپتیلولیت

تولید زئولیت خوراکی

زئولیت خوراکی یکی از انواع زئولیت معدنی و از گروه کلینوپتیلولیت ها بوده و به عنوان یک سم زدای طبیعی برای دفع فلزات سنگین و دیگر سموم شناخته شده است. نکته بسیار جالب در مورد این ترکیب معدنی این است که ۶ تا ۸ ساعت پس از مصرف، از طریق ادرار از بدن خارج می شود.
و دارای ساختمان سه بعدی هستند. همه این ساختار و ساختمان تشکیل دهنده است که باعث کار آمد تر شدن این زئولت ها می شود. عمدتا رنگ زئولیت ها از طیف رنگی روشن است و یا به صورت کریستالی و بی رنگ می باشد.
و رنگ زئولیت (آنزیمیت) هم بر گرفته از مواد تشکیل دهنده آن ها است یعنی به طور مثال برخی از زئولیت ها دارای مقادیر جزئی و بسیار کمی از آهن هستند و این نوع زئولیت ها دارای رنگ زرد کم رنگ و یا قهوه ای مایل به قرمز هستند.

کاربردهای زئولیت خوراکی

  • تولید دارو
  • پتروشیمی
  • تهیه غذای حیوانات
  • تصفیه آب
  • تصفیه فاضلاب

مکمل های غذایی زئولیت

از زئولیت های خوراکی برای مصارف خوراک دام و طیور استفاده می شود. در واقع از زئولیت ها به شکل مکمل های غذایی برای دام و طیور بهره برده می شود. از دیگر کاربرد های خوراکی این ماده معدنی استفاده از آن برای آبزیانی که در آب های شیرین زندگی می کنند بهره برده می شود.

این آبزیان شامل ماهی ها و میگو ها می شود که در آب های شیرین زندگی می کنند و در این استخر ها تغذیه می شوند. یکی از دلایلی که از زئولیت برای خوراک آبزیان استفاده می شود این است که باعث رشد زودتر و پروار شدن آن ها است.

بدین ترتیب که در ترکیب غذای این آبزیان باید ماده های ترکیبی مانند آمونیاک را جذب کند تا آبزیان نشخوار کننده میل بیشتری به غذا خوردن داشته باشند.

کاربرد زئولیت در غذای حیوانات

کاربرد زئولیت خوراکی در غذای حیوانات را به صورت شفاف بخواهیم توضیح دهیم باید این گونه بیان کنیم که با اضافه کردن زئولیت کلینوپتیلولیت به غذاهای حیوانات به صورت ترکیبات مشخص با مقادیر کنترل شده باعث می شود حیوانات میل بیشتری به مصرف خوراکی داشته باشند و همچنین تنش های ناشی از آمونیاک در روند هضم حیوانات را کاهش خواهد داد.

تاثیرات زئولیت در حیوانات در زمان مصرف آن به صورت خور اکی بسیار مشهود و مشخص است . در زمانی که به صورت کنترل شده، از زئولیت کلینوپتیلولیت برای تغذیه جوجه ها، بوقلمون ها و خوک ها استفاده می شود میزان رشد آن ها را بطور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. همچنین باعث بهتر شدن و بهبود پیدا کردن بازدهی خوراک خواهد داشت.

زئولیت در کشور های توسعه یافته

شرکت تولید زئولیت خوراکی

استفاده از زئولیت کلینوپتیلولیت در بسیاری از کشور های پیشرفته شایع شده است و عمومیت پیدا کرده است. این موضوع هم به این علت است که با تحقیقتات بسیاری که روی این ماده معدنی انجام شده خواص و مفید بودن آن در صنعت کشاورزی و خوراک دام و طیور به اثبات رسیده است.

خواص زئولیت خوراکی

  • بالا رفتن بازدهی تغذیه در حیوان و طیور
  • کاهش زمان رشد
  • کاهش زمان تخم گذاری در جوجه ها
  • کاهش بوهای نامطبوع بدن و مدفوع
  • افزایش تعداد تخم
  • کاهش بیماری
  • افزایش سلامتی
  • بهبود هضم و جذب مواد مغذی
  • کاهش مشکلات گوارشی مانند اسهال و یبوست
  • تقویت سیستم ایمنی
  • سم زدایی (بهبود عملکرد کبد)

نحوه مصرف زئولیت خوراکی

مصرف زئولیت خوراکی برای حیوانات نیز می‌تواند به بهبود سلامت و کاهش سموم بدن آنها کمک کند. برای استفاده از زئولیت به عنوان مکمل در رژیم غذایی حیوانات، باید به دستورالعمل‌ها و دوز مناسب توجه داشته باشید.

خرید زئولیت خوراکی به صورت آنلاین + قیمت زئولیت خوراکی

جهت خرید و اطلاع از قیمت زئولیت خوراکی به صورت مسقیم و بدون واسطه می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با مجموعه ما همانگی لازم را به عمل آورید تا سفارش شما را به صورت آنلاین ثبت کرده و در اسرع وقت به دستتان برسانیم.
خرید مرغوب ترین زئولیت خوراکی را با بهترین قیمت و شرایط عالی ارسال از مفید تجربه کنید.

 

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09120697642

شماره ثابت: 02128420163

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

ایمیل: info@zeolitea.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید