مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

زئولیت معدنی طبیعی چیست و چه خواصی دارد؟

آنچه در این مقاله میخوانید...

زئولیت معدنی طبیعی را بهتر بشناسیمخرید زئولیت از ایران امکان پذیر است؟مرکز فروش زئولیت طبیعی معدنی طبیعی

قبل از پرداخت به زئولیت معدنی طبیعی بهتر است کمی در رابطه با ساختار کلی زئولیت و انواع آن صحبت کنیم. تا توضیحات زئولیت طبیعی برایتان قابل فهم تر باشد. شیمیدان ها برای زئولیت یک تعریفی دارند و در واقع زئولیت را ساختمانی از جنس پلیمر های معدنی می دانند. که این ساختمان چهار وجهی است.

طبقه بندی زئولیت

زئولیت ها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول زئولیت های طبیعی هستند و دوسته دوم زئولیت های مصنوعی می باشند.

موارد استفاده از زئولیت طبیعی و مصنوعی با توجه به خواص شیمیایی و فیزیکی متفاوت است طبق همین خواص کاربرد هر یک مشخص می شود.زئولیت های مصنوعی معمولا کاربرد های صنعتی دارند و در حال حاضر این موضوع با توجه به درخواست های مکررتجاری برای استفاده در صنایع مختلف مطالعات بیشتری روی این ماده معدنی انجام گرفته است. اگر بخواهیم کل زئولیت های کشف شده تا امروز رو بشماریم باید بگوییم تا امروز چیزی در حدود ۵۰ نوع زئولیت طبیعی کشف شده است و ۱۵۰ نوع زئولیت مصنوعی هم به تولید رسیده است. با توجه به این که زخایر عظیمی از زئولیت های طبیعی در سراسر دنیا کشف شده هنوز این ماده معدنی ارزشمند موفق نشده تا جایگزین زئولیت مصنوعی شود. و زئولیت مصنوعی به قوت قبل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

زئولیت معدنی طبیعی را بهتر بشناسیم

زئولیت های طبیعی معدنی در ابتدا به صورت یکی از اجزاء فرعی در حفره های بازالتی شناسایی شدند البته این شناسایی به صورت گسترده بود. این شناسایی به حفره های بازالتی محدود نشد بلکه رسوبات زیادی شناسایی شدند که درارای زئولیت بودند با خلوص ۹۰ درصد.

در میان همه زئولیت های طبیعی فقط ۹ مورد از آن ها به صورت زیاد یافت می شود. زئولیت های طبیعی متفاوت هستند و در بین نمونه های مختلف یک نوع خاص از ان ها دارای خواص فیزیکی و شیمیای خاص به خود است و این خواص با زئولیت دیگر کاملا متفاوت است. این ۱۰ زئولیت شناخته شده تر عبارتند از:

  1. زئولیت کلینوپتیلولیت Clinoptilolite
  2. زئولیت لومونتیت Laumontite
  3. زئولیت فریت Ferrierite
  4. زئولیت Faujasite
  5. زئولیت Pillipsite
  6. زئولیت Erionite
  7. زئولیت Analcime
  8. زئولیت Heulandite
  9. کاتالیست زئولیتMordenite Zeolites

زئولیت ها به خاطر داستن ساختمان و ترکیبات شیمیایی و همچنین بافت بی نظیر از جمله مواد معدنب پر مصرف در اکثر صنایع است. البته ارزش اقتصادی این محصول و فرم های اصلاح شده ای که برایش در نظر گرفته شده است هم در این موضوع بی تاثیر نبوده اند.

از جمله  صنایعی که زئولیت طبیعی در ان ها نقش داشته است عبارتند از:

  • در صنایع نفت و پتروشیمی و همجنین آتش نشانی در نقش یک کاتالیست عمل می کند
  • برای حاصلخیزی خاک و همچنین حفظ رطوبت خاک در صنعت کشاورزی نقش دارد
  • برای تصفیه آب در صنعت فاضلاب های شهری

در رابطه با چگونگی تشکیل زئولیت در طبیعت نظریه های مختلفی ارائه شده است که یک نمونه ان را در ادامه می آوریم و شرح خواهیم داد:

الف) زئولیت های رسوبی اغب در قسمت هایی که شکاف دارند و در لایه های رسوبی به وجود می آیند آن هم بعد از تشکیل و دفن شدن رسوبات در اثر واکنش آلومینیوم سیلیکات که در تماس با آب موجود در حفره ها در قسمت هایی از درز ها و شکستگی ها به وجود می آیند. به صورت کلی فرایند تشکیل شدن این نوع زئولیت ها بدین صورت است.

ب) برخی می گویند شیشه های آتشفشانی سیلیسی به نوعی مواد اولیه مورد نیاز برای به وجود امدن زئولیت ها در طبیعت هستند.

همه کانی های زئولیت که تا به امروز شناسایی شده اند ( این کانی ها چیزی در حدود نوع هستند) به نوعی در گروه کانی های ثانوی قرار می گیرند. این کانی ها از دگرسازی کانی های اولیه و یا تخریب آن ها به دست می آیند. مثل فلدسپات و فلدسپاتوئید ها و رس ها که در نهایت از طل های سیلیکاته طبیعی به دست امده اند.

شاید با مطالعه این موارد شما کمی در رابطه با این که کدام نوع برای چه کاری مناسب است دچار سردرگمی شوید. راه حل شرکت ما این است که ما قبل از خرید هر نوع زئولیت به صورت عمده مشاوره هایی برای شما در نظر میگیریم. تا سوالات خودتان را مطرح کنید و طبق نیازتان خرید را انجام دهید.

خرید زئولیت از ایران امکان پذیر است؟

زئولیت معدنی طبیعی

زئولیت یک واژه ای است که از زبان یونانی گرفته شده است و از ترکیب دو کلمه یونانی به دست آمده است. ترکیب این دو لغت یونانی به معنای سنگ جوشان است که در نهایت شده زئولیت. پس زئولیت در واقع به معنای سنگ جوشان است. نام گذاری این محصول برگرفته از این است که زئولیت را در هنگامی که بدان حرارت بدهیم مقدار زیادی آب به صورت بخار از آن خارج خواهد شد. و این نام سنگ جوشان از این واقعیت و امر گرفته شده است.

ایران کشوری است که دارای معادن بسیار زیادی از زئولیت است این معادن در نواحی مختلفی از کشور قرار دارد به طور مثال در سمنان، کرمان، دماوند،  تهران، قم و در اطراف حوض سلطان تا به امروز معادنی شناسایی شده است.

همان طور که قبل تر هم اشاره شد از زئولیت معدنی طبیعی در صنعت بهره زیادی برده نمی شود و علت این موضوع هم این است که این نوع زئولیت های طبیعی خواص یکنواختی ندارند . از دیگر دلایل این موضوع این است که ساختمان بلورین این نوع زئولیت ها برای بسیاری از کاربرد های صنعتی مناسب نیست.

تقسیم بندی زئولیت های طبیعی:

زئولیت های طبیعی انواع مختلفی دارد و برای شناسایی راحت تر این زئولیت ها را دسته بندی و یا گروه بندی کرده اند تا هر یک را راحت تر بتوان شناسایی کرد.

  1. تقسیم بندی بر اساس محیط پیدایش
  2. تقسیم بندی براساس کانی شناسی
  3. تقسیم بندی بر اساس خصوصیات و ترکیبات شیمیایی و فیزیکی

هر کدام از این سه دسته شامل یک سری از زئولیت های طبیعی هستند.

مرکز فروش زئولیت طبیعی معدنی طبیعی

مجموعه مفید با داشتن سال ها تجربه در زمینه فروش زئولیت های معدنی طبیعی و همچنین نوع مصنوعی آن، مشتریان زیادی را در سراسر کشور به خود جذب کرده است.

شما هم می توانید برای خرید عمده و یا حتی صادرات زئولیت معدنی طبیعی با دفتر فروش ما ارتباط بگیرید. شماره تماس کارشناسان فروش ما در سایت درج می باشد.

 

 

 

 

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09120697642

شماره ثابت: 02128420163

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

ایمیل: info@zeolitea.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید