صفحه اصلی > دسته بندی نشده : خرید زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت (خاک آنزیمیت)

خرید زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت (خاک آنزیمیت)

خرید زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت (خاک آنزیمیت)

زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

  • خرید عمده، صادرات، خرید جزئی
  • تماس حتی در روزهای تعطیل
  • قیمت: هر تن 700 هزار تومان تا 3 میلیون تومان
  • بسته بندی: فله، جانبو بگ، کیسه های 30 کیلوگرمی

جهت سفارش خرید زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت (خاک آنزیمیت) 98% با شماره 09120697642 تماس بگیرید.

 زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت (خاک آنزیمیت) به طور فزاینده ای در زمینه های مختلف کاربردی مانند صنعت، کشاورزی، حفاظت از محیط زیست و حتی پزشکی مورد استفاده قرار گرفته اند. اگرچه ارقام مشخصی در مورد میزان کل این مواد معدنی در جهان وجود ندارد، اما برخی از کشورها مانند کوبا، ایالات متحده آمریکا، روسیه، ژاپن، ایتالیا، آفریقای جنوبی، مجارستان و بلغارستان دارای ذخایر و پتانسیل تولید مهمی هستند.

قیمت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

قیمت زئولیت کلینوپتیلولیت طبیعی در بازرگانی مفید زئولیت در هر تن بین 700 هزار تومان تا 3 میلیون تومان است؛ البته این اختلاف قیمت بسته به نوع دانه بندی این محصول در نظر گرفته می شود. در واقع به هر میزان دانه بندی ریز تر و پودری تر باشد؛ قیمت زئولیت کلینوپتیلولیت بالاتر می‌رود.

ad1dadbadc2ef33809c9d3f9807e30a0-min_11zon

کاربرد سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت طبیعی 

همانطور که تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می دهد؛ هیچ جایگزینی برای کود در افزایش عملکرد کشت های کشاورزی و حاصلخیزی خاک وجود ندارد. کودها اثرات مستقیم و غیرمستقیم چندوجهی بر خاک و گیاهان دارند، به گیاهان تغذیه می‌کنند و همچنین عناصر غذایی خاک را بسیج می‌کنند، شدت فرآیندهای شیمیایی و میکروبیولوژیکی را در خاک افزایش می‌دهند و خواص خاک را تغییر می‌دهند .

معمولاً زئولیت‌های طبیعی در فرآیندهای رشد گیاهان به صورت طبیعی یا ترکیبی با کودهای معدنی یا آلی استفاده می‌شوند. زئولیت های طبیعی کودهای معدنی طبیعی هستند که افزایش قابل توجه (تا ۵۰٪) عملکرد محصولات کشاورزی را تسهیل می کنند. آنها باید هم در زمین های باز و هم در گلخانه ها استفاده شوند. محققانی که تجربه انباشته‌ای در کاربرد زئولیت‌های طبیعی در کشاورزی کسب کردند،

مزایای خاک آنزیمیت

  • زئولیت رطوبت را در خاک حفظ می کند، آن را برای مدت طولانی حفظ می کند و گیاهان را به تدریج و به طور مداوم تامین می کند.
  • استفاده از زئولیت طبیعی شسته شدن کودها از خاک را متوقف می کند، باعث احیاء و افزایش قابلیت خاک برای بهبود متابولیسم گیاهان می شود.
  • زئولیت از بیماری های ریشه گیاه جلوگیری می کند. منبع ریز عناصر و تنظیم کننده حرارت خاک است.
  • وجود زئولیت در خاک باعث کاهش محتوای نیترات در میوه ها به میزان ۷-۳۸٪، افزایش عملکرد سبزیجات به طور متوسط ۵۰-۷۰٪، افزایش محتوای قند و ویتامین C در میوه ها می شود.

انواع زئولیت کلینوپتیلولیت طبیعی

بیش از ۴۰ زئولیت طبیعی توسط گروه‌های تحقیقاتی مختلف گزارش شده است که کلینوپتیلولیت، اریونیت، شابازیت، هیولاندیت، موردنیت، استیل‌بیت و فیلیپسیت شناخته‌شده‌ترین آنها هستند.متداول ترین مورد برای کاربردهای سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی است زیرا دارای جذب بالا و تبادل کاتیونی است. ظرفیت های کاتالیزوری و کم آبی بنابراین زئولیت ها به عنوان یک محرک برای رشد بهتر گیاهان با بهبود ارزش کودها استفاده می شوند.

مزایای استفاده از سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت برای بهبود خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک

سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت به‌عنوان یک افزودنی معدنی برای بهبود خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک، در سال‌های اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت برای بهبود خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک می‌پردازیم.

افزایش نفوذپذیری خاک: با افزودن سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت به خاک، نفوذپذیری آن افزایش می‌یابد و خاک قابلیت جذب رطوبت بیشتری را دارد.

کاهش فشار آبی خاک: سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت باعث کاهش فشار آبی خاک می‌شود و خاک در برابر خشک‌سالی و کمبود آب مقاومت بیشتری پیدا می‌کند.

افزایش نگهداری مواد آلی در خاک: با افزودن سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت به خاک، مواد آلی در خاک بهتر نگهداری می‌شوند و تخریب آن‌ها کاهش می‌یابد.

کاهش جذب غیر عمل‌گرا یون‌ها: سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت باعث کاهش جذب غیر عمل‌گرا یون‌ها مانند کادمیوم، سرب و… در خاک می‌شود و به‌عنوان یک فیلتر طبیعی برای خاک عمل می‌کند.

افزایش جذب کاتیون‌ها: سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت قابلیت جذب کاتیون‌های پتاسیم، کلسیم و منیزیم را دارد و این الکترولیت‌ها را به‌صورت کامل در خاک نگه می‌دارد.

بهبود تهویه خاک: با افزودن سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت به خاک، تهویه خاک بهبود می‌یابد و هوای شاخصی برای رشد گیاهان فراهم می‌شود.

حفظ تعادل pH خاک: با استفاده از سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت، تعادل pH خاک حفظ می‌شود و برای رشد گیاهان شرایط مناسب فراهم می‌شود.

خرید سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت مرغوب

زئولیت های طبیعی با منشاء رسوبی (کلینوپتیلولیت)، خاک و زغال سنگ قهوه ای به عنوان مواد خام برای تهیه بستر استفاده می شوند. زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت از کانسارهای تدزمی، سایت خندکی (گرجستان). محتوای کانی اصلی در این سنگ در محدوده ۷۰-۸۰٪ متفاوت است. کلسیم در محتوای کاتیون غالب است .

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید