صفحه اصلی > زئولیت معدنی : هر آنچه باید در رابطه با زئولیت بدانید

هر آنچه باید در رابطه با زئولیت بدانید

یکی از انواع زئولیت ها، زئولیت کلینوپتیلولیت است که بیشترین استفاده را در صنعت کشاورزی دارد. از این نوع زئولیت برای آماده سازی خاک و همچنین تنظیم کردن مواد معدنی آن بهره گرفته می شود.

زئولیت با افزایش دادن ظرفیت تبادل یونی و همچنین نگهداشتن رطوبت موجود در خاک برای مدت زمان طولانی تری باعث بهتر شدن روند رشد گیاه می شود. همچنین از دیگر اقداماتی که این محصول انجام می دهد این است که به خاطر ph بالایی که دارد از خاک های اسیدی حافظت می کند.

از جمله کاربرد هایی که زئولیت در خاک کشاورزی دارد

  1. خاک دانه های مقاوم در آب را افزایش می دهد
  2. Ph خاک را تنظیم می کند
  3. از کلوخی شدن خاک جلوگیری می کند و شکل آن را متناسب تر می کند
  4. کنترل کننده رطوبت موجود در خاک
  5. نیتروژن موجود در خاک را تا حد بسیار زیادی کنترل و بالانس می کند
  6. رطوبت اضافی موجود در خاک و هوا را جذب و در موقعیت مناسب رها می کند
  7. شرایط اکوسیستمی خاک را بهبود می بخشد
  8. اکسیژن مورد نیاز خاک را تامین می کند
  9. جلوگیری از شستشوی ازت خاک در اثر آبیاری و باران
  10. بهبود کیفیت گیاه و مرغوبیت میوه و ثمر حاصل از آن
  11. جلوگیری از هدر رفت کود های شیمیایی
  12. تصفیه خاک (کاهش اثر عناصر سمی موجود در خاک)
  13. جلوگیری از فقیر شدن خاک

تاثیرات زئولیت کلینوپتیلولیت روی محصولات کشاورزی

  • وزن و تعداد محصولات افزایش پیدا می کند
  • تعداد محصولات و کیفیت آن ها افزایش پیدا می کند
  • محصولاتی با پوسته های قوی تر به عمل می آید که در دراز مدت کم تر آسیب می بینند
  • شادابی و نشاط و حجم محصولات بیشتر خواهد شد
  • مقدار و جذب و همجنین انتقال ویتامین c در میوه و گیاه افزایش پیدا می کند
  • محصولات نارس و ریزش شکوفه ها به حداقل می رسد
  • خرابی و فساد محصولات در انبار بعد از برداشت کاهش پیدا می کند

قیمت روز زئولیت در بازار

قیمت این محصول در طول زمان متغییر است و برای اطلاع از قیمت روز باید تماس بگیرید تا مشاوران ما قیمت لحظه ای و روز را به اطلاع شما برسانند.

همچنین امکان ارسال بار به سرار دنیا وجود دارد بدون هیچ محدودیتی می توانید سفارش خودتان را ثبت کنید.

ما سفارش شما را در اسرع وقت پیگیری خواهیم کرد. همچنین اگر سوالی داشتید می توانید با شماره های موجود در سایت ارتباط بگیرید.

مصارف زئولیت کلینوپتیلولیت چیست؟

همان طور که می دانید زئولیت کلینوپتیلولیت از جمله مواد معدنی پر مصرف در زمینه ها و کاربردهای گوناگون است. یکی از مصارفی که این ماده و سنگ معدنی دارد برای تصفیه خاک و آب کشاورزی است. که نتیجه آن به صورت واضح روی درختان و گیاهان و کیفیت رشد و ثمر دادنشان قابل مشاهده است.
از جمله خواص مصرف سنگ زئولیت معدنی برای کشاورزی این است که درختان و گیاهان با کیفیت بهتر رشد خواهند کرد.

همچنین قدرت بیشتری در غنچه زدن و ثمر دادن خوهند داشت. همچنین استقامت غنچه میوه در برابر عوامل طبیعی بیشتر خواهد بود و اتفاقی به راحتی از درخت جدا نخواهد شد.

برای خرید زئولیت کلینوپتیلولیت چقدر باید هزینه کنیم؟

این موضوع که چقدر باید برای خرید زئولیت هزینه کنیم اهمیت زیادی ندارد، با توجه به این که این محصول با وجود داشتن کارایی های بسیار قیمتی مناسب هم دارد.

موضوعی که اهمیت دارد این است که این هزینه اولیه، باعث می شود جلوی بسیاری از هزینه ها گرفته شود. بنابراین فواید استفاده از آن آنقدر زیاد است که جای نگرانی بابت هزینه اولیه وجود نخواهد داشت.

به طور مثال وقتی شما برای حاصلخیزی خاک کشاورزی هزینه کرده باشید و در نتیجه آن عناصر غذایی گیاه فراهم شده باشد حتما محصولاتی با کیفیت تر و در خور تر تولید خواهد شد. و همچنین زمین کشاورزی شما یک زمین با ارزش تر خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که وقتی یک خاک را برای گیاه خاصی  حاصل خیز می کنیم و برای یک نوع خاصی از کشت آن را در نظر میگیریم، قطعا از آن خاک برای گیاه دیگر نمی توان استفاده کرد.

خرید مستقیم و بدون واسطه انواع زئولیت

امار دقیق تولید و استخراج محصول زئولیت در اداره صنایع و معادن کشور است. و ﻃﺒﻖ اﻃﻼﻋﺎت ﻛﺴﺐ ﺷﺪه از وزارت ﺻﻨـــــﺎﻳﻊ و ﻣﻌـﺎدن، این طور به دست امده است که در ﺣـﺎل ﺣﺎﺿـﺮ ﺷـﺶ ﻣﻌـﺪن زﺋﻮﻟﻴﺘﻲ در ﻛﺸﻮر وجود دارد و فعال هستند که اکثر این معادن دراﺳﺘﺎن ﻫﺎی آذرﺑﺎﻳﺠﺎن ﺷﺮﻗﻲ و ﻏﺮﺑﻲ و ﺳـﻤﻨﺎن ﺛﺒـﺖ ﺷـﺪه است. این یعنی این که اکثر زﺋﻮﻟﻴـﺖ های طبیعی موجود در کشوردر اﻳﻦ ﻣﻌﺎدن اﺳﺘﺨﺮاج ﻣﻲﺷﻮد .

زئولیت هایی که از این معادن استخراج می شوند اکثرا از یک نوع هستند. به صورت واضح اگر بخواهیم بیان کنیم، ﻛﻠﻴﻪ ذﺧـﺎﺋﺮ ﻣﻮﺟـﻮد در اﻳـﻦ ﻣﻌـﺎدن و زئولیت های استخراج شده از آن ها همگی از ﻧـﻮع ﻛﻠﻴﻨﻮﭘﺘﻴﻠﻮﻟﻴـﺖ ﺑﻮده است.

ﻋﻠﻲرﻏﻢ اﻧﺠﺎم ﻛﺎرﻫﺎی ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ ﻣﺘﻌﺪد زﻣﻴﻦ ﺷﻨﺎﺳﻲ و ﺷـﻴﻤﻴﺎﻳﻲ ﺑـﺮ روی زﺋﻮﻟﻴـﺖ ﻫـﺎی ﻧﻮاﺣﻲ ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻳﺮان اما هنوز هم راهکار ها و استراتژی های خوبی در رابزه با این ماده طبیعی و خدادادی صورت نگرفته است تا به درستی از ان استفاده شود. و هنوز جای کار بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد.

ما برای هر مشکلی راهکاری داریم. شما می توانید با صرفه جویی بسیار بالا در زمینه آب مصرفی کشاورزی بسیاری از هزینه های خود را کاهش دهید. چرا که  زئولیت آب را در خود جذب می کند و به آهستگی از خود خارج می نماید و این فرصت بسیار خوبی برای نگهداری آب چاه در دل این سنگ می باشد.

همچنین به دلیل استفاده مناسب از املاح و مواد معدنی مورد نیاز کیفیت محصولات شما صد چندان خواهد شد. الان فرصت مناسبی برای خرید این محصول  و پیشرفت در زمینه فعالیت کشاورزی است.

پس برای خرید و استفاده از این محصول با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید. امکان خرید عمده انواع زئولیت و زئولیت کلینوپتیلولیت از هر نقطه ای از دنیا فراهم شده است.

ما برای شما هم راهکار های مشاوره ای داریم و هم تامین زئولیت را برایتان فراهم خواهیم آورد.

 

پست های مرتبط

مضرات زئولیت کشاورزی

با توجه به این که از زئولیت در کشاورزی به منظور بهبود…

فروش انواع زئولیت طبیعی به صورت عمده

زئولیت طبیعی دارای انواع بسیار متفاوتی است، که تفاوت زئولیت ها بر…

18 مارس 2022

پخش عمده زئولیت معدنی طبیعی با قیمتی مناسب

زئولیت معدنی طبیعی دارای ساختاری کریستالی و متشکل از آلومینوسیلیکات است و…

25 نوامبر 2021

دیدگاهتان را بنویسید