صفحه اصلی > زئولیت آکواریوم و زئولیت خوراک آبزیان و زئولیت خوراکی : قیمت روز زئولیت پرورش ماهی در بازار

قیمت روز زئولیت پرورش ماهی در بازار

زئولیت پرورش ماهی که همان زئولیت کلینوپتیلولیت است، دارای خاصبت تبادل کاتیونی است. این ماده معدنی دارای بیش ترین میزان ترکیب آلومیناسیلیکات است که به همراه فلزات قلیایی و قلیایی خاکی می باشد.

علت نام گذاری این ماده معدنی به عنوان زئولیت پروز ماهی این است که قادر است میزان زیادی از آمونیوم موجود در فاضلاب ها و برکه های پرورش ماهی را به صورت کامل حذف نماید.

زئولیت قادر است به عنوان یک عامل مبادله کننده یون آمونیوم را در ساختمان خود حبس کند و یون سدیم را در پس آب ها رها کند.

با توجه به کاربرد های وسیعی که زئولیت در زمینه پرورش ماهی دارد، می توانید برای دریافت قیمت روز زئولیت پرورش ماهی در بازار و یا ثبت سفارش با شماره تماس درج شده در سایت ارتباط بگیرید.

کاربرد زئولیت کلینوپتیلولیت در استخر پرورش ماهی

مناسب ترین میزان گاز آمونیاک که باید در محیط استخر پرورش ماهی وجود داشته باشد به میزن ۰٫۰۲ میلی گرم در هر لیتر است. اگر بیش تر از این حد باشد موجب می شود که آبشش های ماهی متورم شود و ماهی نتواند به درستی فعالیت کند و مغز آن آسیب می بیند. در نهایت منجر به مرگ ماهی ها خواهد شد.

از همین رو کنترل کردن این میزان در پرورش ماهی یکی از مهم ترین امور پرورش ماهی است.

روش های جداسازی آمونیوم از آب و پساب بر مبنای هزینه و قابلیت استفاده عموماً به سه روش نیتریفیکاسیون(Nitrification)، ستون دفع گاز (Air Stripping) و تبادل یونی (Ion Exchange) توسط زئولیت ها تقسیم بندی می شوند.

استفاده از زئولیت برای حذف کردن آمونیوم

پساب حاصل از احیا ستون تبادل یون محتوی غلظت بالای یون آمونیوم می باشد و انتقال آن به محیط زیست باعث مشکلات زیست محیطی شده و از طرف دیگر امکان استفاده مجدد از آب در حوضچه های پرورش ماهی از بین می رود.

زئولیت یکی از روش های بی خطر و کم هزینه برای حذف کردن آمونیوم است. که به راحتی می توانیم با اضافه کردن مقدار مشخصی از زئولیت پرورش ماهی به آب محیط پرورش آبزی میزان آمونیوم را کنترل کرد.

همچنین از ورود آب آلوده به محیط زیست نیز جلوگیری می شود.

نحوه استفاده و میزان استفاده از زئولیت

به دلیل کم بود آب و مواجه شدن با خشکسالی، بسیاری از استخر ها و برکه های پرورش ماهی به سمت سیستم بسته پرورش ماهی روی آورده اند.

برا این که بتوان مجدد از این آب استفاده کرد و حتی ورود  آلودگی ها به محیط زیست جلوگیری شود، بهترین روش بهره گیری از زئولیت برای حذف کردن آلودگی و آمونیوم آب است.

تاثیر زئولیت بر رشد ماهی

زمانی که از زئولیت پرورش ماهی در استخر ها استفاده می شود، به دلیل این که تهویه بهتری در محیط استخر وجود دارد میزان بیماری ها و مرگ و میر کمتری را در استخر پرورش ماهی شاهد خواهیم بود.

ضمنا زئولیت پرورش ماهی دارای خاصیت حذف آلودگی است و می توانید آب استخر را تصویه کند، بنابراین از تلفات و بیماری ها جلوگیری می کند.

بهتر است بدانید ماهی ها در اواخر روز های رشد نیاز بیش تری به اکسیژن دارند، زئولیت می تواند این اکسیژن مورد نیاز برای ماهی را تامین کند و ماهی با دریافت میزان اکسیژن مورد نیاز رشد بهتری را خواهد داشت.

مرکز خرید زئولیت پرورش ماهی

مجموعه بازرگانی مفید به عنوان یک مرکز پخش زئولیت پرورش ماهی و سایر زئولیت های طبیعی و مصنوعی می باشد.

ما در تلاش هستیم تا نازل ترین قیمت ها و بهترین کیفیت ها را برای مشتریان خود فراهم کنیم. هدف ما رضایت شما است.

از همین رو با حذف واسطه ها و پخش مستقیم این محصول توانسته ایم قیمت های رقابتی در بازار داشته باشیم و شما این امکان را دارید تا سفارش خود را در هر حجم و اندازه ای از دفتر فروش مجموعه به ثبت برسانید.

پست های مرتبط

کاربرد زئولیت آکواریوم در فرآیند فیلتراسیون

زئولیت آکواریوم چیست؟ زئولیت آکواریوم یک ماده معدنی طبیعی با ساختار متخلخل…

۳۰ مرداد ۱۴۰۳

خرید و قیمت زئولیت آکواریوم

خرید زئولیت آکواریوم از قیمت ۵۰ هزار تومان با هر حجم و…

زئولیت خوراکی چیست و چه کاربردی دارد؟

زئولیت خوراکی چیست؟ زئولیت خوراکی یک ماده معدنی از نوع زئولیت کلینوپتیلولیت…

۲۳ تیر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید