صفحه اصلی > زئولیت خوراک دام و زئولیت خوراک طیور :  عملکرد زئولیت بستر مرغداری و خوراک دام

 عملکرد زئولیت بستر مرغداری و خوراک دام

 

زئولیت بستر مرغداری ترکیبی است از مواد مغذی مؤثر و مفید در تغذیه طیور که دارای قیمتی تقریبا بالاتر نسبت به سایر می باشد. زئولیت خوراک دام یکی از خوراک های مهم و بسیار مفید برای دام و طیور است که متقاضیان زیادی را توسط مرغداری ها و دامداری ها خواهد داشت.

با توجه به اهمیت ویژه ای که طیور در تامین غذا و پروتئین برای انسان ها دارند پرورش و کیفیت تغذیه طیور نیز دارای اهمیت بسیار بالایی است که زئولیت خوراک طیور را با ارزش کرده ست.

افزودن زئولیت دامی به خوراک جوجه های پرورشی گوشتی نقش به سزایی در وزن گیری آن ها خواهد داشت و از این جهت مورد علاقه پرورش دهندگان طیور قرار دارد.خوراک طیور می باشد.

زئولیت خوراک طیور یکی از مواد افزودنی طبیعی به خوراک طیور است که جایگزین بسیار مناسبی برای مکمل های شیمیایی در خوراک طیور خواهد بود.

با به کارگیری زئولیت بستر مرغداری ایرانی در زمینه پرورش طیور زمینه کنترل رطوبت بستر در محیط های پرورش طیور ایجاد گردیده که موجب افزایش تخم گذاری مرغ ها و تولید تخم مرغ و سلامتی طیور می گردد.

از مزایا مهم استفاده از پودر بستر مرغداری در خوراک طیور افزایش میزان هضم و جذب مواد مغذی در سیستم گوارشی طیور می گردد که در نهایت سلامت و افزایش وزن آن ها را به دنبال خواهد داشت.

مهم ترین مشخصه در ساختار زئولیت های مورد استفاده در خوراک طیور قابلیت برگشت پذیری جذب و دفع آب است و با این عمل هیچ تغییر خاصی در ساختار آن رخ نخواهد داد.

در نتیجه افزودن خاک بستر مرغداری به خوراک طیور پوسته تخم مرغ های تولیدی با کیفیت تر و تخم مرغ های درشت تری توسط مرغ ها گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت

 

از جمله راههای افزایش بازدهی غذا، افزودن برخی از ترکیبات مختلف به جیره های غذایی مورد استفاده جهت تغذیه طیور می باشند.

زئولیتها آلومینوسیلیکاتهای هیدراته کریستالی قلیایی و کاتیون های قلیایی خاکی هستند که دارای ساختمانهای سه بعدی نا محدود هستند.

زئولیت قادر به جذب و از دست دادن آب به طور قابل برگشت هستند و قادرند بعضی ازکاتیون های اجزای خود را بدون تغییر عمده در ساختمان مبادله کنند.

اضافه کردن سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت دامی به جیره غذایی جوجه های گوشتی توانسته است به نقائص استخوانی در آنها کمک نماید.

جایگاه پودر بستر مرغداری در بستر مرغداری ها باعث می شود طیور به مریضی قارچی(آفلاتوکسین) دچار نشوند.

استفاده از زئولیت خوراک دام در خوراک باعث کاهش اسهال در جوجه ها و در نتیجه کمتر شدن سنگ زئولیت کلینوپتیولیت دامی در جوجه های تخم گذار باعث می شود تا جوجه زودتر به عمل آوری برسد و زودتر از موعد تخم گذاری را شروع کند.

رطوبت بستر یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای مرغداری می باشد که مشکلاتی نظیر ناراحتیهای تنفسی، افزایش سوختگی کف پا، بیماریهای انگلی و … را در پی دارد.زئولیت ها ( آنزیمت ها ) از جهان مختلف در صنعت طیور کاربرد وسیعی دارند و در صورتیکه بدرستی در جیره طیور مورد استفاده قرار داده شوند، فواید قابل ملاحظه ای را برای صنعت مرغداری دربردارند.

یکی از مشکلات اساسی و مهم در مرغداری های بزرگ، بوی بسیاری بد ساطع شده از مدفوع طیور همچنین وجود گازهای سمی و رطوبت بستر می‌باشد.که به همین خاطر پیشنهاد می شود از افزودنی بستر مرغداری استفاده کنید. عملکرد زئولیت بستر مرغداری ها به دلیل داشتن قابلیت بسیار زیاد جذب آمونیوم و آب و لغزنده نشدن، گزینه بسیار مناسبی در این زمینه می‌باشند.

گفتنی است که با اضافه کردن زئولیت بستر مرغداری می‌توان میزان بو نامطبوع و رطوبت بستر را کاهش داد.

در ادامه به تاثیر بوی نامطبوع در مرغداری می پردازیم.که می توان با زئولیت بستر مرغداری به کاهش آن کمک کرد:

بوی نامطبوع برای کارگران بسیار آزاردهنده است.

این بو به دلیل دارا بودن بخار مضر آمونیاک و سولفید هیدروژن متصاعد شده از مدفوع، مقاومت پرندگان را در مقابل بیماری های تنفسی به تحلیل برده و موجب تولید پرندگان کوچک و ناسالم می شود.

از گذشته، در بسیاری از مرغداری های کشور ژاپن برای کاهش انتشار بخار مضر آمونیاکی که از بوی نامطبوع مدفوع حیوان در محیط پخش می شود و برای همچنین بهبود هوای مرغ داری ها، سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت دامی (زئولیت بستر مرغداری) را به طور مستقیم با فضله پرندگان مخلوط می کنند.

و یا این که سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت دامی را درجعبه هایی قرار داده و از سقف آویزان می کنند. که در نتیجه علاوه بر این که زئولیت در کاهش بوی زننده در مرغداری تاثیر بسیار زیادی می گذارد،همچنیین منجر به تولید پرندگان و تخم مرغ سالم تری نیز می شود.

مصرف زئولیت خوراکی در جیره غذایی مرغ های تخم گذار می تواند منجر به افزايش قابل توجه تعداد و وزن تخم مرغ ها و هم چنين بهبود كيفيت پوسته تخم مرغ ومحتويات دروني آن شود .

در حال حاضر می توان با افزودن زئولیت خوراکی به جيره غذايی جوجه های گوشتی  نیز باعث افزايش وزن بدن، بهبود بازده غذايي و كاهش درصد تلفات در آنها شد.

علاوه بر استفاده از زئولیت در جیره غذایی زیور همچنین می توان از آن در جیره غذایی دام نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

صادرات زئولیت خوراک دام درجه یک به ترکیه

 

از مزایای قابل توجه استفاده از زئولیت خوراکی در جیره غذایی مرغ مادر و تخم گذار نیز می توان به موارد زیر اشاره كرد:

باعث تنظيم جذب كلسيم و فسفر و در نتيجه افزایش استحكام پوسته تخم مرغ می شود.

ايجاد سلامتی بيشتر در مرغ مادر و انتقال آن به جوجه

جايگزينی در خوراک روزانه طیور به جای ذرت و كنجاله

جلوگيري از مسموميت قارچی

زئولیت خوراکی موجب كاهش رطوبت مدفوع و بستر در نتيجه اختلال در چرخه زندگی كوكسيديا

در ادامه به معرفی مزایای زئولیت بستر مرغداری نیز می پردازیم:

 

کنترل کننده رطوبت و کاهش دهنده بوی نامطبوع فضولات

فراهم اوردن محیطی سالمتر برای گله‌های صنعتی

حفظ ارزش غذایی کود و کنترل ویسکوزیته‌ی آن

خالص‌سازی گاز متان از طریق هضم غیرهوازی فضولات

کاهش جمعیت مگس های موسوم به «ماگوت» در کود با اضافه نمودن مستقیم کلینوپتیلولیت به کود (به نسبت یک به سه)

دفع و خنثی نمودن سموم قارچی از جمله آفلاتوکسین ها واکراتوکسین ها

کنترل کننده سختی آب، بنحوی که با استفاده از زئولیت ها سختی آب تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و آب مصرفی آشامیدنی طیور کاملاً در حد استاندارد و مناسب خواهد شد.

با توجه به تحقیقاتی که در جهت بهبود هوای محیط مرغداری انجام شده است، از زئولیت به عنوان تصفیه کننده هوا استفاده می شود.

که طبق این تحقیقات با عبور هوای مملو از آمونیاک از سینی های حاوی سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت دامی پودر شده، ۱۵ تا ۴۵ درصد از آمونیاک محیط بوسیله زئولیت جذب می گردد.

حتی اگر زمان تماس هوا با زئولیت(پودر بستر مرغداری) کمتر از یک ثانیه باشد. به کار گیری این روش برای تصفیه هوا، علاوه بر کاهش شدت بوی نامطبوع در مرغداری بدون اتلاف گرمای سالن، شرایط بهداشتی مرغداری را از نظر کاهش شیوع بیماری ها بهبود می بخشد.

قابل ذکر است از زئولیتی که مملو از آمونیاک است. می توان به عنوان یک کود ارگانیک در مزارع کشاورزی استفاده کرد. علاوه بر این در صورت مخلوط کردن زئولیت با فضولات مرغداری ها می توان تعداد لارو حشرات و هدرروی آمونیاک از کود مرغی را نیز مدیریت کرد.

طی تحقیق و آزمایشی زئولیت با نسبت های مختلف با کود مرغی مخلوط شد. و نتایج نشان داد که استفاده از زئولیت با نسبت یک به سه در کود مرغی بیشترین تاثیر را در کاهش تعداد لارو حشرات و آزاد سازی آمونیاک دارد.

همچنین این ازمایش نشان دهنده این است، که افزودن زئولیت به فضله پرندگان، هزینه و زمان خشک کردن کود مرغی را کاهش داده و درعین حال عناصر ارزشمند کود را حفظ می کند. و از انتشار آلودگی های زیست محیطی جلوگیری می کند.

فروش زئولیت بستر مرغداری و زئولیت خوراک دام در بازرگانی مفید

زئولیت دام
زئولیت دام

جهت خرید، مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما در تماس باشید.

مجموعه بازرگانی مفید ارائه دهنده انواع زئولیت دامی می باشد.

این مرکز با خرید مستقیم محصولات از شرکت های تولیدکننده و حذف واسطه ها توانسته قیمت های بسیار ارزانی را برای آن ها در نظر بگیرد.

مجموعه مفید فروش آنلاین انواع زئولیت خوراک دام را هم به خدمات خود افزوده است.

خرید زئولیت خوراک طیوربه صورت اینترنتی

میزان خرید زئولیت برای خوراک طیور بستگی به نظر دارندگان مرغداری ها دارد و تاثیر زئولیت بر طیور بستگی به میزان مصرفی زئولیت کیفیت زئولیت و غیره خواهد داشت.

خرید بنتونیت بستر از شرکت های تولید خوراک طیور که دارای نشان استاندارد هستند باید انجام گیرد تا منجر به بیماری و تلفات در طیور نگردد.

با توجه به اثبات تاثیرات بسیار سودمندی که زئولیت خوراک دام بر طیور داشته این محصول دارای مشتریان زیادی بوده که آن را خریداری نموده و به خوراک طیور خویش اضافه می نمایند.

می توان این محصول را به صورت اینترنتی و مجازی سفارش داده و در خوراک طیور استفاده نمود تا تاثیر بی نظیر آن را مشاهده کرد.

بازار خرید و فروش زئولیت طیور دارای واسطه های زیادی است تا از تولید کننده به دست مصرف کننده که واحد های پرورش طیور هستد برسد و به این علت قیمت آن دارای نوسانات بالایی است.

در برخی از فصول که نیاز غذایی و نیاز به زئولیت برای طیور افزایش می یابد قیمت این ماده نیز به تبع شرایط موجود در بازار سیر صعودی پیدا خواهد نمود.

بر اساس سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت در مورد ارز اختصاص یافته به مرغ داری ها و واحد ها ی پرورش طیور قیمت زئولیت بستر مرغداری و زئولیت خوراکی نیز تغییراتی را تجربه خواهد نمود.

قیمت زئولیت طیور بستگی به کیفیت و شرکت سازنده آن دارای رنج تغییرات بسیار گسترده ای است.

همین حالا می توانید در سایت ما خرید خود را انجام دهید.

منابع:

 

https://aradbranding.com/fa/the-price-of-poultry-zeolite/

https://www.istgah.com/category/%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA/%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/detail/pTM9W1/%D8%B2%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA+%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D8%B1%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%D9%87%D8%A7

https://fathealborz.com/%D8%B2%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

سوالات متداول:

۱: زئولیت طیور دارای چه مزایایی است؟

از مزایا مهم استفاده از زئولیت در خوراک طیور افزایش میزان هضم و جذب مواد مغذی در سیستم گوارشی طیور می گردد که در نهایت سلامت و افزایش وزن آن ها را به دنبال خواهد داشت.

۲: مهم ترین مشخصه زئولیت طیور چیست؟

مهم ترین مشخصه در ساختار زئولیت های مورد استفاده در خوراک طیور قابلیت برگشت پذیری جذب و دفع آب است و با این عمل هیچ تغییر خاصی در ساختار آن رخ نخواهد داد.

مطالب مرتبط:

فروش ارزانترین زئولیت خوراک دام و طیور و آبزیان

 

مرکز پخش زئولیت خوراک دام در ایران

 

 

پست های مرتبط

نقش زئولیت در پرورش طیور

استفاده از زئولیت در صنعت پرورش طیور می‌تواند منجر به بهبود سلامت،…

7 سپتامبر 2024

زئولیت در خوراک دام و طیور + آبزیان

زئولیت یک افزودنی طبیعی و موثر در خوراک دام و طیور است…

14 جولای 2024

زئولیت خوراک دام ارزان از کجا بخریم ؟

    زئولیت ها گونه ای از مواد معدنی هستند که کاربرد…

12 جولای 2024

دیدگاهتان را بنویسید