صفحه اصلی > زئولیت خوراک دام : زئولیت در خوراک دام و طیور + آبزیان

زئولیت در خوراک دام و طیور + آبزیان

زئولیت یک افزودنی طبیعی و موثر در خوراک دام و طیور است که استفاده از زئولیت در تغذیه ی دام، طیور و آبزیان یک روش معمول برای بهبود سلامت و بهره وری حیوانات می باشد. زئولیت که استفاده از آن در بخش های مختلف دام رواج یافته است، با مزایایی که به عنوان افزودنی خوراک ارائه می دهد، کارایی مزارع را افزایش می دهد.

مزایای زئولیت خوراک دام ، طیور و آبزیان

تنظیم دستگاه گوارش: به عنوان یک جاذب طبیعی، زئولیت باعث جذب اضافی رطوبت و عناصر غذایی از جمله فسفر و نیتروژن در دستگاه گوارش دام می‌شود.زئولیت به حیوانات اجازه می دهد تا سیستم گوارشی سالم تری داشته باشند و می تواند به کاهش زخم، اسیدوز، اسهال، انتریت و سایر بیماری های گوارشی کمک را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی: زئولیت سموم و مواد مضر موجود در خاک را به هم متصل می کند و باعث می شود درفرایند گوارش حیوانات این مواد جذب نشوند. این ویژگی زئولیت باعث تقویت سیستم ایمنی حیوانات می شود. حیواناتی که در معرض سموم کمتری قرار می گیرند در برابر عفونت ها و بیماری ها مقاوم تر می شوند.

افزایش جذب مواد مغذی: زئولیت میل ترکیبی قوی با آمونیوم دارد که به هضم و جذب مواد مغذی کمک می کند و ارزش شیر، تخم مرغ های دانه بندی و شاخص گوشت و از همه مهم تر عملکرد رشد حیوانات را بهبود می بخشد. همچنین با کاهش تراکم، پراکندگی مواد تشکیل دهنده جیره خوراک را بهبود می بخشد.

کاهش سطح آمونیاک: زئولیت سطح آمونیاک تشکیل شده در دستگاه گوارش حیوانات را کاهش می دهد. این هم از نظر سلامت حیوانات و هم از منظر زیست محیطی مهم است. کاهش انتشار آمونیاک به کیفیت بهتر هوا در مزارع کمک می کند.

کنترل بو: زئولیت به کنترل بوی بد در پناهگاه های حیوانات کمک می کند. این تضمین می کند که هم حیوانات و هم کارگران مزرعه محیط زندگی و کار بهتری دارند.

کاربرد زئولیت در زمینه های مختلف

دام: افزودن زئولیت به خوراک حیواناتی مانند گاو ، گوسفند و بز باعث افزایش تولید شیر و کیفیت گوشت می شود. علاوه بر این، سلامت کلی حیوانات را بهبود می بخشد.

مرغداری: افزودن زئولیت به خوراک دام های طیور مانند مرغ و بوقلمون باعث افزایش تولید تخم و بازده بیشتر از خوراک می شود. همچنین مشکلات دستگاه گوارش طیور را کاهش می دهد.

حیوان خانگی: زئولیت را می توان به غذای حیوانات خانگی نیز اضافه کرد. این کار تضمین می کند که حیوانات خانگی سیستم گوارشی سالم تری داشته باشند و سلامت کلی آنها بهبود می یابد.

کاربرد زئولیت در خوراک طیور

امروزه مرغ بیش از پیش برای غذاهای ما اهمیت دارد، اما مشکلاتی را نیز برای کشاورزان کشاورزی ایجاد می کند. اغلب سطوح آمونیاک در مرغداری‌ها از ۱۰۰ ppm فراتر می‌رود که برای انسان و حیوانات بسیار کشنده در نظر گرفته می‌شود. استفاده از زئولیت به عنوان افزودنی خوراک، موثرترین وسیله برای کنترل بو در عملیات طیور است.
همچنین زئولیت باعث افزایش وزن طیور و بهبود سلامت حیوانات می شود؛ استفاده از زئولیت باعث شد جوجه‌هایی که خوراکشان آغشته به زئولیت است به غذا و آب کمتری نیاز داشته باشند ولی به همان اندازه پرندگان دیگر، وزن اضافه ‌کنند و نتایج آزمایشات نشان داد که مواد غذایی حاوی زئولیت بازدهی بیش از ۲۰ درصد بیشتر از جیره های معمولی داشتند.

کاربرد زئولیت در خوراک دام

امروزه صاحبان حیوانات و دامداران نیاز شدیدی به حفظ سلامت حیوانات خود نشان می دهند و به روش های طبیعی متوسل می شوند. همانطور که بیان شد زئولیت ماده ای طبیعی است و همین سبب می شود که نظر دامداران را جلب کند.

اثرات مثبت زئولیت بر سلامت حیوانات

  • استفاده از زئولیت در تغذیه دام، موجب جذب و حذف میکروتوکسین‌ها (نوعی سم که توسط قارچ ها تولید میشود.) شده و از ابتلا دام ها به بیماری های مرتبط با این سموم و بروز مسمومیت خوراکی و محیطی جلوگیری میکند.
  • افزودنی خوراک زئولیت توانایی آنتی اکسیدانی دارد و سیستم ایمنی حیوانات را تقویت می کند. این به بدن اجازه می دهد تا در برابر عوامل بیماری زا سریعتر واکنش نشان دهد و با افزایش تعداد گلبول های سفید خون، سیستم ایمنی را تقویت می کند.
  • زئولیت با پاکسازی سموم در سیستم گوارش از عملکرد سالم اندام ها پشتیبانی می کند. جذب موثر مواد مغذی را با حفظ مواد مضر تضمین می کند و به حیوانات کمک می کند از خوراکی که می خورند بهره بیشتری ببرند. همچنین مشکلات گوارشی مانند گاز، نفخ، اسهال و یبوست را از بین می برد.
  • زئولیت باعث افزایش جذب مواد معدنی در بدن می شود. این امر به ویژه برای سلامت استخوان، سلامت دندان و رشد عمومی حیوانات مهم است.
  • زئولیت با جذب سموم و مواد آلاینده در بدن دام‌ها، زئولیت باعث تصفیه خون و بهبود کارایی کبد می‌شود. این عمل باعث شفافیت پوست دام‌ها و حفظ سلامت آن‌ها می‌شود.
  • زئولیت به عنوان یک کاتیون تبادل کننده با جذب یون‌های منفی موجود در دستگاه گوارش دام، می‌تواند جذب یون‌های مثبت موجود در خوراک دام را افزایش داده و باعث بهبود عملکرد گوارش و جذب مواد مغذی در دام‌ها شود.
  • زئولیت‌ها در شیوه‌های تغذیه پرواربندی استفاده می‌شوند تا با جذب هورمون‌های اضافی از طریق مثانه دام‌ها، تولید شیر و گوشت بهبود یابد. همچنین، استفاده از زئولیت در تغذیه دام‌ها می‌تواند به کاهش عوارض هورمونی و نیز بهبود کیفیت محصولات دامی کمک کند.
  • زئولیت به دلیل توانایی خود در بهبود سلامت دستگاه گوارش شناخته شده است. می تواند با تنظیم تعادل pH در روده ها از سیستم گوارش حمایت کند و به حیوانات کمک کند تا با مشکلات گوارشی مقابله کنند.

زئولیت کلینوپتیلولیت در خوراک دام

طبق تحقیقات، جامعه علمی پیشنهاد می کند که تغذیه با زئولیت خوراک دام کلینوپتیلولیت، عملکرد و سلامت عمومی را در دامپروری افزایش می دهد. کلینوپتیلولیت در تغذیه دام، ماده ای است که بیشتر به عنوان یک افزودنی طبیعی در نظر گرفته می شود که به افزایش کارایی خوراک، استفاده کارآمد از انرژی خوراک، بهبود خوراک کمک می کند.

کلینوپتیلولیت (یک گونه از زئولیت) به عنوان افزودنی خوراک دام پرورش دهنده می تواند به طور بالقوه مصرف مواد مغذی را بهبود بخشد و سطح مواد مغذی کود را کاهش دهد. افزودنی خوراک (Zeolite Clinoptilolite) برای تخلیه اندام و آب و هوای پایدار بهتر به خصوص در پرورش بالا پایان تولید آمونیاک در دستگاه گوارش یک مشکل بزرگ است. راه حل این مشکل زئولیت طبیعی (کلینوپتیلولیت) است.

محتوای بالای کلینوپتیلولیت بیش از ۸۰٪، آمونیاک سمی را متصل می کند. کبد در فرآیند سم زدایی تخلیه می شود. آمونیاک در طبیعی ZEOSEN (کلینوپتیلولیت) باقی می ماند، حتی پس از ترک حیوان، به این معنی که آمونیاک کمتری می تواند در هوای پایدار آزاد شود. بنابراین حیوانات با تنفس آمونیاک کمتری مصرف می کنند و آب و هوای پایدار بهبود می یابد.

زئولیت خوراک و بستر دام و طیور

زئولیت بستر دام:

….

زئولیت بستر طیور:

حیوانات طیور (پرندگان، طوطی ها و غیره) مایعاتی از مدفوع خود و گازهایی مانند گاز آمونیاک که دارای بوی نامطبوعی هستند خارج می کنند؛ زئولیت بستر طیور به از بین بردن بو کمک می کند و از خشک شدن مدفوع اطمینان حاصل می کند و در نتیجه از ایجاد بو در محیط جلوگیری می کند و قفس دائماً خشک می ماند.

مزایای استفاده زئولیت در بستر طیور

  • تشکیل گاز آمونیاک حاصل از مدفوع و ادرار حیوانات را تا ۹۰ درصد کاهش می دهد.
  • از رشد باکتری های ناشی از رطوبت جلوگیری می کند.
  • مگس ها را کاهش می دهد و عوامل بیماری زا را از بین می برد.
  • مصرف داروهای آنتی بیوتیکی را کاهش می دهد.
  • خطر بیمار شدن حیوانات را کاهش می دهد.
  • کیفیت و کارایی را افزایش می دهد.
  • ۱۰۰% طبیعی و بی خطر است که برای انسان و محیط زیست بی ضرر است.

میزان مصرف زئولیت خوراک دام

مصرف زئولیت در تغذیه دام و طیور، به دلیل خصوصیات جذبی بالای آن، باعث افزایش راندمان تغذیه‌ای و کاهش هدررفت مواد مغذی می‌شود. در این رابطه، میزان مصرف زئولیت در خوراک می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به نوع دام یا طیور و همچنین مقدار مواد مغذی مورد نیاز آن دارد. به طور کلی، میزان مصرف زئولیت در خوراک به صورت مقادیر مختلفی از ۰٫۵ تا ۱۰ درصد وزن خوراک می‌تواند باشد.

مزایای کاربرد زئولیت تغذیه دام

  • افزایش توانایی هضم پروتئین خام و چربی خام و دیواره سلولی
  • بهتر شدن عملکرد بره های نرپرواری
  • بیشتر شدن وزن روزانه
  • بیشتر شدن وزن نهایی
  • بهتر شدن ضریب تبدیل خوراک و پروتئین قابل دسترس

مزایای مصرف زئولیت در تغذیه طیور

  • کم شدن تولید گازهای زیان آوری مانند سولفید هیدروژن و آمونیاک
  • کنترل رطوبت بستر در سالن های پرورش طیور
  • کم شدن اثرات سمیت آفلاتوکسین در طیور
  • زیاد شدن تعداد و وزن تخم مرغ ها به طور چشمگیری
  • بالا رفتن کیفیت پوسته تخم مرغ

مزایای مصرف زئولیت در مرغ مادر و تخم گذار

  • جایگزین کردن در خوراک روزانه به جای ذرت و کنجاله و کم شدن وابستگی به خارج
  • کم شدن رطوبت مدفوع و بستر در نتیجه اختلال در سیکل زندگی کوکسیدیا
  • جلوگیری از مسمومیت قارچی
  • تنظیم جذب کلسیم و فسفر و در نهایت استحکام بیشتر پوسته تخم مرغ
  • ایجاد سلامتی بیشتر در مرغ مادر و انتقال آن به جوجه ها و در نهایت سود بیشتر برای مرغداران

قیمت زئولیت دامی

شرکت بازرگانی مفید تولید کننده زئولیت مورد نیاز در خوراک دام و طیور است. همان طور که می دانید، زئولیت خوراک دام، پر مصرف ترین نوع زئولیت می باشد که بنابر ویژگی ها و خواص خوبی که این ماده دارد، توانسته تاثیرات خوبی را بر روی دام بگذارد. از آنجایی که قیمت زئولیت خوراک دام مقرون به صرفه می باشد، دامداران می توانند این ماده را به صورت عمده ای خریداری کرده و برای مصارف مختلف دام، از آن استفاده کنند.
زئولیت خوراک دام ماده ای است که اگر در کیفیت بالا خریداری شود، تاثیرات شگرفی را بر جای می گذارد. شما می توانید قیمت زئولیت خوراک دام را از مراکز فروش مختلف به دست آورید و با یکدیگر مقایسه کنید تا خریدی مطمئن و محصولی با کیفیت از ما دریافت کنید.جهت خرید، مشاوره و کسب اطلاعات از قیمت زئولیت خوراک دام از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید.

فروش زئولیت دامی

همانطور که اشاره کردیم، زئولیت ها به عنوان یک نوع از مواد جاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت زئولیت خوراک دام به چندین عامل بستگی دارد، از جمله نوع زئولیت مورد استفاده، کیفیت و خلوص آن، سطح تقاضا و عرضه در بازار، نوع و میزان مصرف آن توسط دام‌ها، هزینه حمل و نقل و ذخیره‌سازی زئولیت، و سایر عوامل مرتبط با فرآیند تولید و توزیع زئولیت.
ناگفته نماند که تحقیقات نشان داده است که استفاده از زئولیت در تغذیه دام‌ها منجر به بهبود عملکرد رشدی، بهبود سلامتی و کاهش هزینه‌های تغذیه می‌شود. به همین دلیل، افزایش استفاده از زئولیت در تغذیه دام‌ها در سال‌های اخیر باعث افزایش تقاضا برای این محصول شده است که باعث افزایش قیمت زئولیت خوراک دام نیز شده است.

 

پست های مرتبط

زئولیت خوراک دام ارزان از کجا بخریم ؟

    زئولیت ها گونه ای از مواد معدنی هستند که کاربرد…

۲۲ تیر ۱۴۰۳

قیمت زئولیت خوراک دام | کاربرد زئولیت خوراک دام

قیمت زئولیت خوراک دام از سوی مجموعه ها و تولیدکنندگان مختلف در…

زئولیت چیست و آشنایی با کاربرد های آن

  سنگ زئولیت چیست ؟ سنگ های زئولیت طبیعی منابع فراوان و…

دیدگاهتان را بنویسید